Hoe kan ik sneller vakkenvullen?

Hoi, ik werk al een paar maanden bij de AH. En het gaat op zich niet heel slecht, maar ik krijg af en toe te horen van mijn teamleiders dat ik niet heel snel ben. Enige tips om sneller vakken te vullen? ik heb meestal geen problemen met het vinden van producten en de producten in het schap gooien duurt ook niet te lang bij mij, alsnog krijg ik te horen dat ik soms langzaam ben

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
8.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik werk bij Lidl en had in het begin hetzelfde met dingen vullen. Naarmate je het vaker doet word je er vanzelf sneller in.
Antoni
7 jaar geleden
Is het niet zo dat de teamleiders dit altijd en tegen iedereen zeggen, onafhankelijk van hoe snel de vakkenvullers werkelijk hun werk doen? Misschien moet je dat eens nagaan. Als dat niet zo is, weten de teamleiders misschien zelf hoe het sneller gedaan kan worden. Vraag ze eens om wat tips!
erotisi
7 jaar geleden
heel simpel maar misschien lastig om je houding daar op aan te passen is je werk gewoon zo snel mogelijk willen doen oftewel heel gefocussed en prestatiegericht.
Dat kan weliswaar een opgejaagd gevoel geven dus zorg dat je jezelf niet overwerkt en vergeet niet haastige spoed is zelden goed....maar ok, scherven brengen weer wel geluk...?

Antwoorden (2)

'Practise makes perfect'

Met veel dingen is het zo , Ahmed, dat je het heel vaak moet doen voordat je een bepaalde routine hebt, het onder de knie hebt.
Dus hoe langer je vakken vult, hoe sneller je hierin zult worden.
Kijk wel uit met produkten in het schap 'gooien', straks krijg je kritiek dat je niet moet gooien, de kans op breuk is met veel artikelen niet denkbeeldig.
Mijn ervaring met rollen beschuit was niet best, Kapot, daar was dus niet zachtzinnig mee 'gegooid'.

Vraag ook eens aan collega's of zij dezelfde kritiek krijgen van de teamleiders, dat is een bekende truc om mensen harder te laten werken.

[ Kan het me nog herinneren met tomaten plukken, ik moest sneller en de man naast me kon me amper bijhouden ... later hoorden we dit van elkaar :) ]
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Soms zag ik dat met bepaalde werkzaamheden dat iemand sneller was dan mij terwijl het hem minder moeite leek te kosten. Wat ik deed en eigenlijk nog doe is kijken hoe mensen het doen. Vaak hebben ze trucjes waar je misschien nog niet aan gedacht had. Je kan zo iemand het ook vragen. Mensen voelen zich dan gewaardeerd en je komt erg collegiaal over. Vaak vertellen ze dan wel hoe ze het aanpakken. Ik zou dus kijken hoe de snellere het doen en anders gewoon vragen.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Iedere keer twee (of als het je lukt) meerdere producten in het rek/vak zetten.
(Misschien helpt dat)
;)