Verkeerde burgelijk staat op loonstrookje, heeft dit gevolgen?

Bij het invullen van mijn gegevens bij het uitzendbureau, kon ik bij 'Burgelijke Staat' kiezen uit
-Gehuwd
-Ongehuwd
Heb hier toen zelf Weduwe bij geschreven omdat deze mogelijkheid er niet bij stond.
Nu staat er op mijn loonstrookje toch Burgelijke Staat: Gehuwd.
Heeft dit nog gevolgen? Of maakt het verder niets uit.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee, het maakt niks uit. De Belastingdienst haalt haar informatie uit de Gemeentelijke Databank, tevens geef je bij je IB aan of je alleen of met een fiscale partner aangifte doet. Vroeger was dit wel van belang, ondermeer om dubbel fiscaal voordeel op de hypotheek die uitbetaald werd via de werkgever te voorkomen. In principe ben je natuurlijk nog gehuwd, ook al ben je weduwe.

Voor evt. uitzendingen niet - een werkgever vindt je niet meer of minder geschikt of je getrouwd bent of niet, maar wél voor de belastingen. Je zult dit snel moeten laten wijzigen, want een alleenstaande wordt heel anders aangeslagen dan een gehuwde.

Het blijft een raar verhaal, dat soort vermeldingen. Ik wilde de term "ongehuwd", na mijn scheiding, Maar dat kon niet. Ze hadden alleen "gehuwd geweest" of zoiets, in de aanbieding. Misschien moet het dat bij jou ook wel zijn. Want de belasting houdt heel lang de naam van jouw man als een soort code in hun bestand. Moet je inderdaad even checken bij de belastingdienst.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100