moet mijn werkgever het salarisverschil uitbetalen tijdens detachering?

ik ben in vaste loondienst bij mijn werkgever, die mij vervolgens (al jarenlang) detacheerd naar een opdrachtgever in een hogere functierol en verantwoordelijkheid afwijkend van de werkzaamheden in onze branche.
bij deze functie hoort uiteraard een andere salaris,echter heb ik mijn contractuele salaris vanuit mijn werkgever. is hij verplicht het verschil uit te betalen, of heb ik simpelweg pech ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

Je hebt pech.

Bij uitzendkrachten geldt iets dergelijks wel behalve als "de uitzondering" van toepassing is - en die is bij grote uitzendbureaus altijd van toepassing.

"De hoofdregel voor de beloning van uitzendkrachten is vastgelegd in de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (Waadi): uitzendondernemingen zijn aan uitzendkrachten het loon en overige vergoedingen verschuldigd die ook worden toegekend aan vaste werknemers van de inlener. Deze regel wordt ook wel de inlenersbeloning genoemd.
Op deze regel zijn twee uitzonderingen.
De hoofdregel geldt niet als er een CAO van toepassing is op de arbeidsrelatie tussen uitzendkracht en uitzendonderneming en ook niet als er een CAO van toepassing is op het inlenende bedrijf die bepaling bevat over het loon en overige vergoedingen. In het laatste geval is de inlener verplicht om met ieder uitzendbureau van wie hij uitzendkrachten betrekt afspraken te maken dat uitzendkrachten het loon en overige vergoedingen ontvangen overeenkomst de inleen-CAO. Deze bepaling wordt de vergewisbepaling genoemd.
Computoon