Reden tot ontslag?

Onlangs is de winkel waarin ik werk overgenomen door een andere eigenaar. Mijn oude eigenaar heeft mij geen ontslag gekregen, wel staat er een datum uit dienst op mijn loonstrook.
De nieuwe eigenaar heeft mij een nieuw contract opgestuurd, maar hierin staan een aantal dingen waar ik het niet mee eens ben. Dit heb ik opgeschreven in een nette brief die ik wil opsturen. Kan dit een reden zijn tot ontslag, m.a.w. dat ze vinden dat ik een te grote mond heb dus moet ik maar weg?
Zo ja, wat zijn dan mijn rechten? Heb ik dan recht op een uitkering?

Toegevoegd na 50 seconden:
Heb het nieuwe contract nog niet getekend, dat wil ik pas doen na de toelichting van de nieuwe eigenaar.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Elke eigenaar kan zoeken naar een reden tot ontslag.
Als ik jou was ging ik met die nieuwe regels even langs bij het arbeidsbureau voordat je tekent. Er kan altijd een addertje onder het gras zitten die je niet opvalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sinds wanneer zijn contractafspraken niet meer bespreekbaar? Het verkeerd inlichten is de andere kant van dit verhaal dus gewoon even voorleggen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Praten is altijd goed zolang je het op een rustige manier brengt waarom je aanpassingen wilt in je nieuwe contract. Ik zou eerst nog even bellen met rechtsbijstand om te kijken of het wel kan dat de nieuwe eigenaar nieuwe contracten opsteld. Volgens mij moet je namelijk als nieuwe eigenaar de oude contracten handhaven. Checken dus voordat je in gesprek gaat. Jij hebt ook rechten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De oude eigenaar moet op je loonstrook uitdienst wel neerzetten. Je bent namelijk niet meer bij hem indienst. De nieuwe eigenaar heeft een nieuw contract opgemaakt bespreek het en dan weet je hoe het met het nieuwe contract zit. Anders ben je zonder werk.