als je 8 maanden in detentie hebt verbleven vervalt dan je WW recht?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K
ronron1212
8 jaar geleden
https://www.dji.nl/Onderwerpen/Volwassenen-in-detentie/Re-integratie-en-nazorg/Documenten/

Antwoorden (2)

Indien de gedetineerde na detentie werkloos is / dreigt te raken of een (hernieuwd) beroep op een uitkering zal doen, meldt het Gevangeniswezen dit aan de gemeente. -

> De medewerker van de afdeling Detentie & Re-integratie meldt het ontslag uit detentie aan de uitkerende instantie zodat alvast rekening kan worden gehouden met een uitkeringsaanvraag van de betrokkene ná afloop van de detentie.
Indien de gedetineerde, genoemd onder 3), na detentie niet direct in staat is om inkomen uit arbeid te verkrijgen, spant de gemeente zich in om de aanvraag van de gedetineerde zo snel mogelijk af te handelen. Zolang het recht op uitkering niet is vastgesteld, wordt individueel bepaald om een voorschot als renteloze lening te verstrekken.
Het Gevangeniswezen faciliteert de gedetineerde bij het aanvragen van een uitkering. -> De gedetineerde kan zich tijdens detentie digitaal inschrijven op www.werk.nl.

Na detentie ben je niet automatisch het recht op ww kwijt.
8 jaar geleden
Nee, in het geval dat je langer dan 6 maanden in detentie bent geweest vervalt het recht op ww.

http://www.uwv.nl/particulieren/werkloos/einde-ww-uitkering/detail/ik-ben-gedetineerd

Toegevoegd na 2 minuten:
Nee moet dus ja zijn als antwoord op je vraag