Mag een werkgever je s'ochtends en s'avonds inroosteren?

Mag (in een vakantie) je werkgever je bijvoorbeeld s'ochtends van 9-13 en s'avonds van 18-21 inroosteren? Ook als je hier toestemming voor geeft, mag het dan nog volgens de regels?
Gewoon in het algemeen bij elk bedrijf.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@hallo17, dat is een gebruikelijke werktijden indeling, vooral waar in continudiensten wordt gewerkt. Dat wordt "kop en staart dienst" genoemd.

Antwoorden (1)

Ja. Als dit nodig is voor het werk dan mag dat. Er is geen wettelijk voorschrift over hoe de werkuren over de dag verdeeld moeten worden, alleen voor pauzes is vastgelegd dat je die minstens een half uur moet hebben na vijf en een half uur werk. En tussen de ene en de andere werkdag moet minstens 11 uur verschil zitten.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Super bedankt voor je antwoord!