Hoeveel verdien je als model per klus?

Wanneer je bijvoorbeeld jong bent (15/16 jaar) en als bijbaantje modellenwerk doet voor bijvoorbeeld kledingzaken, dus niet erg professioneel. Ik weet dat dat lastig is te bepalen maar gemiddeld gezien per klus.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
13.5K
Ritsuka
8 jaar geleden
bij een bureau of zelfstandig? en wat voor type modellenwerk? hand, gezicht, hele lichaam, fashion, beauty?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Ritsuka Bij een bureau, ik wist niet dat het zelfstandig kon. Het hele lichaam en voornamelijk fashion.
Ritsuka
8 jaar geleden
je hebt sites als modelmayhem.com waar je je kan inschrijven als model of fotograaf, en dan kun je contacten leggen.
Maar zitten helaas wel wat engerds en nep accounts tussen. Zeker als je jong bent zou ik je afraden daar zomaar een account te maken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk dat dit wel realistisch is, ook voor Nederlandse parttime modellen:
http://www.jobat.be/nl/artikels/het-loon-van-een-model-in-bijberoep-1400-euro-netto/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat hangt er vanaf.
Sommigen modelbureau's geven meer dan de andere.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amateurmodellen krijgen vaak gewoon een onkostenvergoeding ; soms mag je de kleding houden die je hebt geshowed. Het is lang niet altijd een betaalde klus ;-)
Antoni
7 jaar geleden
@Atilla67, ook als sommige modellenbureaus meer geven dan de andere, juist als sommige modellenbureaus meer geven dan de andere, kan je (en moet je) een gemiddelde uitrekenen. Als ieder modellenbureau dezelfde prijs betaalde, zou je alleen die prijs hoeven te noemen.

Antwoorden (2)

als 15-jarige kun je rekenen op €50,- tot €100,- per klus
Het ligt puur aan de commerciële capaciteit of jouw inbreng meer oplevert dan het kost.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat is heel divers! Het hangt heel erg af van de opdracht. Maar reken er niet op dat het gouden schip binnen komt varen. Een halve dag voor een fotograaf levert ongeveer honderd euro op, een uurtje dertig. Voor film krijg je meer, ongeveer tweehonderd euro voor een draaidag, als je een hoofdrol hebt. Dit zijn de vergoedingen die je van het castingbureau krijgt. Je portretrecht kan je ook wat opleveren. Speel je in een commercial die een jaar lang regelmatig wordt uitgezonden, dan blijf je daar gedurende dat jaar geld voor ontvangen. Staat je foto in een eenmalig verspreide folder van Albert Heijn of hangt ie in de winkel? Hoe meer gebruik er van je foto wordt gemaakt, hoe meer je eraan verdient.