Weet er iemand miss hoeveel een stewardess ongeveer verdient want ik doe mijn sectorwerkstuk erover en kan iemand mij daar iets meer over vertellen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.loonwijzer.nl/home/salaris/salarischeck?job-id=5111030000000

Het beste antwoord

"Het stewardess salaris zal natuurlijk wat verschillen per maatschappij, maar waarschijnlijk zijn deze marginaal. Gemiddeld genomen zullen de verdiensten gelijk zijn en daardoor houden we voor het gemak de CAO voor KLM-Cabinepersoneel aan.

Op deze wijze proberen we een duidelijk beeld te schetsen wat je ongeveer als salaris kan verwachten.
Let erop dat deze bedragen anders zullen zijn wanneer je werkt bij een andere vliegmaatschappij.

Stewardess salaris KLM

Tijdens een sollicitatie procedure worden er afspraken gemaakt rond het te ontvangen salaris. Afhankelijk van je leeftijd, vooropleiding en werkervaring zal het loon worden ingedeeld in één van de dertien salaris stappen die toegewezen zijn aan de functie stewardess. Bij elke sollicitatie ronde worden de beschikbare plekken meestal verdeeld over jonge mensen die zojuist een opleiding hebben afgesloten en over weinig relevante werkervaring beschikken. Zij komen dan ook vaak in aanmerking voor de instap schaal, welke € 1879,65 brutto per maand bedraagt. Met elk jaar dat je werkzaam bent als stewardess zal het salaris met ongeveer 3% stijgen. Dit kan oplopen tot het maximale bedrag van € 2982.59 bruto per maand.

Stewardess salaris per maand

Hieronder vindt je de salaris stappen die behoren bij de functie stewardess (KLM) met de daarbij behorende bruto bedragen per maand:

Naast het loon wat je maandelijks als stewardess krijgt, ontvang je ook daggeld. Dit bedrag is afhankelijk van welke bestemming je aan doet.

Functioneer je goed als stewardess, dan is het mogelijk om in aanmerking te komen voor een promotie verhoging. Wanneer dit gebeurt ontvang je de eerste twaalf maanden € 400,- extra op je huidige salaris. Na deze periode ontvang je salaris vanuit de promotieschaal. Je komt dan terecht in dezelfde salarisstap als waar je in je vorige salarisschaal bevond.
De stewardess promotieschaal met de daarbij behorende stappen vindt je hieronder:
13.3421.06"

Let niet op de erbarmelijke stijl & spelling; heb deze keer rechtstreeks gekopieerd en geplakt en de tekst uit de bronsite niet bewerkt.
Computoon
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Waar komen de bedragen boven de € 4.000 vandaan inkomsten voor een stewardess???????????
Computoon
11 jaar geleden
Ik zie in mijn beide lijstjes GEEN ENKEL bedrag boven de euro 4000.-. Bovenste lijst begint bij euro 1879,65 en eindigt bij 2982,59. Zie zelf de onderste. Ik hoop niet dat je me door slecht te lezen onterecht een min heb gegeven :-)
ronron1212
11 jaar geleden
Wat is dit dan
Computoon
11 jaar geleden
Een schaal met nummers van 1 t/m 13. Met achter elk nummer van die schaal het bijbehorende maandsalaris. Achter nummer 1 staat dus 1879,65 en achter nummer 13 staat 2982.59.
Helaas heeft de bronsite het muntteken weggelaten en geen spatie gegeven na de punt van het rangordegetal.

Andere antwoorden (1)

Beginsalaris ongeveer 2000 bruto, eindsalaris 2750 bruto en het gemiddelde salaris is 2530 euro bruto.