Hoelang duurt een jaarcontract?

Ik heb gehoord dat een jaarcontract van bijvoorbeeld 1 januari 2014 tot 31 december 2014 loopt. Als het contract tot 1 januari 2015 loopt is het een jaar en 1 dag.

Ik heb nu bijna 3 contracten van een jaar gehad, van 12/1 2012 tot 21/1 2015. Ik heb dus gehoord dat dit 3 jaar en 1 dag is, ik heb hiervoor getekend tevens als mijn werkgever. Als dit dus 3 jaar en 1 dag is heb ik recht op een vast contract, of is dit toch gewoon precies 3 jaar?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (2)

Je derde contract is nog niet voorbij dus je kan er nog weinig van zeggen of dit een contract voor onbepaalde tijd wordt.
Je eerste contract van een jaar zou van 12-1-2012 t/m 11-1-2013 zijn.
Je tweede contract is van 12-1-2013 t/m 11-1-2014 en je derde contract loopt van 12-1-2014 t/m 11-1-2015

Als je hierna maar één dag langer werkt dan is je contract automatisch voor onbepaalde tijd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik meende dat het niet uitmaakte maar heb het even opgezocht.

De volgende situatie geldt mogelijk voor jou:
Als tijdens het tweede of volgende contract de duur van 36 maanden wordt overschreden, verandert dit contract automatisch in een vast contract. De periode tussen contracten mag maximaal drie maanden zijn.

In dat geval zou, als alle data kloppen, jouw derde contract automatisch een vast contract worden.