Uitgeleend door werkgever. Welke vergoeding(en) zijn redelijk?

Ik werk al jaren bij dezelfde baas. Nu de opdrachten/werkzaamheden teruglopen heeft mijn baas besloten om mij bij een ander bedrijf ergens verderop uit te lenen. Dat bedrijf is vergelijkbaar als waar ik nu weke en heeft het juist heel druk. Dat kost me elke dag 1.5 uur extra reistijd. niet leuk natuurlijk. Bovendien staan de werkzaamheden mij ook niet aan.

Ik vraag me af of ik en wat redelijke bedragen qua vergoeding zijn voor:
1. Het werken voor een ander bedrijf. "detacheringsvergoeding"
2. 1,5uur extra reistijd "reistijdvergoeding"

In mijn contract wordt er niet over een dergelijk (uitleen)geval gesproken.

De reiskosten worden gelukkig wel keurig vergoed. Vast bedrag per km.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is het in de zelfde gemeente ?

Antwoorden (2)

Als er in je arbeidscontract niets staat over een variabele standplaats, zou ik het redelijk vinden om de 1,5 per dag te zien als betaald overwerk. Wat ik redelijk vind, daar heb je weinig aan, maar dat zou mijn voorstel aan de werkgever zijn. Probleem is alleen dat degene waaraan je bent uitgeleend waarschijnlijk jouw salaris betaald aan je werkgever en dat is zonder die 1,5 uur. Mocht je er niet uitkomen dan is wellicht een comprimis om 50% van die tijd te compenseren mogelijk. Dat kan in geld of in tijd.
paulus811
8 jaar geleden
De reistijd naar je eigen baas is eigen tijd. Je hoort in de baas zijn tijd naar je andere werk te gaan. Je kunt daar dus na 7 uur er te zijn geweest weer weg gaan zodat je na 8,5 uur (8 uur werken + 0,5 uur middagpauze) weer bij je baas bent. Ik ben zelf eens voor mijn baas in Haarlem maanden naar Utrecht geweest en reisde in de baas zijn tijd. Wel verrekend met de tijd dat ik rechtstreeks van huis naar Utrecht ging. Dit omdat het bedrijf geen uitzendbureau is of detachering kent.