hoe heet een sollicitatie naar een baan die er nog niet is?

hoe heet een sollicitatie naar een baan die er nog niet of in de toekomst is.
ik heb een tijd geleden (6/7 jaar geleden) dit op school geleerd en weet niet meer of dit een open of gesloten sollicitatie is.
dus wat is het een open of gesloten sollicitatie?
of zit ik er helemaal naast en is het geen van beide maar een hele andere naam/woord(en)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Een open sollicitatie het het aanschrijven van een bedrijf waarin je intresse hebt, hiervoor hoef je niet op een specifieke vacature te reageren.

"Open sollicitatie

Open solliciteren betekent dat je 'ongevraagd' solliciteert. Je reageert dus niet op een advertentie of een openstaande vacature. Op die manier proberen een baan te vinden lijkt misschien op zoeken naar een speld in een hooiberg. Toch is dat niet waar. Een open sollicitatie kan een sterk wapen zijn als je het goed aanpakt. Ongeveer 20% van de openstaande functies wordt zo ingevuld.
Open sollicitatiebrieven zijn overigens ook een goed middel voor het vinden van een stageplaats.

Ook hier op goeievraag vind je het antwoord:
http://www.goeievraag.nl/vraag/financien-werk/carriere-werk/verschil-tussen-open-gesloten-sollicitatie.268723"