Klopt het dat als je een twee uren contract hebt, je de eerste maand alleen voor maar twee uur per week wordt uitbetaald en later wel per uur?

ik heb deze maand voor 23 uur gewerkt en kreeg maar betaald voor twee uur per week, dus 8 uur. Dit is mijn eerste maand dat ik werk en ik heb een twee-uren contract. Klopt het dan dat je de eerste maand maar voor 8 uur wordt uitbetaald, maar vervolgens wel voor het aantal uur dat je hebt betaald?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben geneigd om te zeggen : nee, natuurlijk is dat niet normaal en klopt dat niet. Zelfs bij een nul-urencontract krijg je netjes betaald voor ALLE gewerkte uren. Zijn ze nou helemaal raar geworden ??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er ook geen verstand van, maar niet al je uren uitbetaald krijgen ken ik wel uit verhalen over meisjes in sweatshops in China, maar hier in Nederland kan ik het me niet voorstellen. Ik verwacht dat ze gewoon nog moeten controleren hoeveel uren je gewerkt hebt oid, en dat je de overuren telkens de volgende maand betaald krijgt.

Antwoorden (4)

Op de datum van het overmaken van je salaris, is de maand nog niet compleet. Daarom worden overuren vaak in de volgende maand uitgekeerd. Informeer even bij je salarisadministratie.
14 jaar geleden
Je moet altijd betaald worden naar het aantal uren dat je gewerkt hebt, tenzij anders overeen gekomen. Soms moet je 40 uur een training volgen maar krijg je 20 uur uitbetaald. Maar als je dan na 3 maanden nog in dienst bent je alsnog die 20 overige uren betaald krijgt.

Kijk even welke dagen je hebt gewerkt en tot welke datum er is uitbetaald. Mogelijk krijg je halverwege de maand betaald. Op het moment dat je dan betaald bent heb je alweer een aantal uren gewerkt. Die uren krijg je dan de maand erop uitbetaald.

Als je het zeker wil weten moet je even contact opnemen met de afdeling die de salarisadminstratie doet bij jou op het werk.

In ieder geval moet je alle uren betaald worden die je werkt tenzij er dus iets anders overeen is gekomen zoals hierboven beschreven staat.

Kijk in ieder geval ook even in de overeenkomst die je hebt getekend. Misschien staat er iets over de overige uren, dat je die na een bepaalde tijd uitbetaald krijgt of zo.

Weet je het echt niet meer? Kijk dan even op www.jurofoon.nl of bel ze even: 0900-1411
Zij kunnen je altijd vertellen hoe je het verder aan kan pakken als het niet mocht kloppen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ook wel eens zo'n contract gehad, er staat dan dat overuren de maand nadat je ze gewerkt hebt worden uitbetaald.

Dat betekent dat je volgende maand geld moet krijgen voor acht uur (je basisuren) plús 15 uur (de uren die je deze maand extra hebt gewerkt). En de maand daarna moet je ook weer geld krijgen voor acht uur plús de uren overwerk van de maand ervoor.

In ieder geval moeten in totaal álle uren uitbetaald worden. Je moet nooit gratis hoeven werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Je moet gewoon uitbetaald worden voor het aantal gewerkte uren.