Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Klopt het dat als je een twee uren contract hebt, je de eerste maand alleen voor maar twee uur per week wordt uitbetaald en later wel per uur?

ik heb deze maand voor 23 uur gewerkt en kreeg maar betaald voor twee uur per week, dus 8 uur. Dit is mijn eerste maand dat ik werk en ik heb een twee-uren contract. Klopt het dan dat je de eerste maand maar voor 8 uur wordt uitbetaald, maar vervolgens wel voor het aantal uur dat je hebt betaald?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
890
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben geneigd om te zeggen : nee, natuurlijk is dat niet normaal en klopt dat niet. Zelfs bij een nul-urencontract krijg je netjes betaald voor ALLE gewerkte uren. Zijn ze nou helemaal raar geworden ??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er ook geen verstand van, maar niet al je uren uitbetaald krijgen ken ik wel uit verhalen over meisjes in sweatshops in China, maar hier in Nederland kan ik het me niet voorstellen. Ik verwacht dat ze gewoon nog moeten controleren hoeveel uren je gewerkt hebt oid, en dat je de overuren telkens de volgende maand betaald krijgt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Op de datum van het overmaken van je salaris, is de maand nog niet compleet. Daarom worden overuren vaak in de volgende maand uitgekeerd. Informeer even bij je salarisadministratie.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Je moet altijd betaald worden naar het aantal uren dat je gewerkt hebt, tenzij anders overeen gekomen. Soms moet je 40 uur een training volgen maar krijg je 20 uur uitbetaald. Maar als je dan na 3 maanden nog in dienst bent je alsnog die 20 overige uren betaald krijgt.

Kijk even welke dagen je hebt gewerkt en tot welke datum er is uitbetaald. Mogelijk krijg je halverwege de maand betaald. Op het moment dat je dan betaald bent heb je alweer een aantal uren gewerkt. Die uren krijg je dan de maand erop uitbetaald.