Kan een Officier van Justitie na een aantal jaar als OvJ te hebben gewerkt alsnog rechter worden?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
Als die daar de opleiding voor gaat volgen wel.

Antwoorden (1)

Ja, dat kan. Om rechter of Officier van Justitie te worden, dien je de Rechterlijke Ambtenaar In Opleiding (Raio) opleiding af te leggen. De opleiding duurt zes jaar. Aan het eind van de opleiding kies je welke kant je op wil; rechter of Officier van Justitie. Na de keuze ga jij, voor een aantal maanden, je verdiepen in het gebied waarvoor je hebt gekozen. Na deze binnenstage volg je een buitenstage voor de duur van twee jaar.

Een Officier van Justitie kan er voor kiezen, om later de opleiding tot rechter te gaan volgen. Dit kan versneld. Je moet wel sollicteren, om aangenomen te worden tot de opleiding.
AlphaLimaSierra