Aan welke voorwaarden moet je voldoen als je een eethuis of restaurant wil openen?

Ik wil graag een italiaans eethuis of restaurant gaan openen, ik krijg steeds andere voorwaarden te horen.
Momenteel loop ik stage in Italie,om beter de Italiaanse keuken te leren kennen.
ik heb al wel veel ervaring,ook van mijn ouders gekregen,ze hebben jaren een eethuis gehad.
Toch was het in hun tijd heel anders,veel makkelijker .
En ik wil niet steeds alles hun laten regelen.
Wie heeft er ervaring,of heeft een eethuis of restaurant pas geopend, en weet welke eisen er worden gesteld.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ligt ook aan de plaats waar je dit wil gaan vestigen .
Sommige gemeentes zijn strenger als andere.
Maar wen maar vast aan die regels , want als je dacht dat de vesteging lastig was , moet je eens kijken als je bv. personeel neemt of gaat verbouwen ..... dan krijg je zoveel regels dat je gillend gek wordt.
Ik heb zelf een horeca zaak met 4 man personeel en 20 tot 50 procent van de tijd ben je bezig met regels en vergunningen.....
en dan heb je nog de belasting .....
wil je niet ontmoedigen , maar het is gewoon NIET makkelijk met al die regels , het liefst zou je je alleen met het eten en de klanten bezighouden maar in Nederland is dat niet mogelijk.
Het is een woud van regels en wetten en die veranderen ook te pas en te onpas.
Sterkte en geniet in Italie ..........