Wat is 1900 euro netto naar bruto berekend?

Metaal en techniek ,
Maandloon 1900 met alles eraf (vakantietoeslag/pensioen.
De nieuwe werkgever wil voor 1900 netto 2500 bruto geven .(klopt dit?)
Alvast super bedankt !!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
9.1K
tinus1969
7 jaar geleden
Staat er niet op de loonstrook wat je NU bruto verdient.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja dat wel , alleen daar zitten extra uren bij gerekend. En een ander netto maandsalaris.
SimonV
7 jaar geleden
Veel verder dan internetsites als http://www.loonwijzer.nl/home/salaris/brutonetto kom je niet, vrees ik.
TurfGraver
7 jaar geleden
Huidige loonstrook geen bruta uurloon?
Deze x normaal werkuren en je weet wat je nu brutto verdiend.
Wat daar netto van overblijft hangt namelijk van je persoonlijk situatie af.
Amadea
7 jaar geleden
Elk bedrijf heeft toch een administrateur in dienst? Hij (of zij) kan dat vast perfect voor jou uitrekenen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De administrateur heeft mij toegezegd dat het 2500 bruto is . Maar na bijvoorbeeld nagerekend via loonwijzer.nl/ Mijn NU brutoloon klopt er iets niet . Zodoende ook de vraag .
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vraag om een fictieve loonstrook die uitgaat van €2500 bruto inclusief pensioenpremie. Dat gebeurt veel vaker.

Het beste antwoord

Je rekent verkeerd en daarom is het bedrag met bovenstaande bedragen niet te berekenen. Je hebt "ergens" pensioen afgehaald en dat moet van het brutoloon zijn omdat pensioen in mindering gaat voor de loonheffing wordt berekend. Daardoor kost het pensioen netto minder dan het bedrag dat je op de loonstrook ziet staan.

Een verstandige werkgever doet nooit nettoloontoezeggingen.

Toegevoegd na 13 minuten:
Als je de bruto-nettocalculator een netto-brutoberekening laat maken voor metaal en tevhniek/metaalbewerkingsbedrijf kom je (met iverplichte inhouding voor pensioen PMT van 10,8 procent) op eur 2554,84/maand uit. (Werk je in een andere metaal & technieksector, zoals het carrosseriebedrijf, dan kan er best wat anders uitkomen.) Berekening met loonheffingskorting.

Pin je niet vast op het bedrag, het is maar een indicatie. Als de pensioenpremie hoger wordt, bij hetzelfde brutoloon, wordt de loonheffing weer lager en verandert het nettoloon.

Spreek met werkgevers nooit over nettolonen, altijd over brutolonen., als je serieus genomen wil worden. Stel eens voor dat de loonheffing hoger wordt. Dan zou de werkgever bruto een steeds hoger salaris moeten geven om op datzelfde nettoloon van eur 1900.- uit te komen. Zo gek zijn werkgevers niet :-)
Computoon
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!! Dus het is een realistische berekening ? Het valt inderdaad in carrosseriebedrijf.
Computoon
7 jaar geleden
Heb het net met carrosseriebedrijf berekend, blijft dan eur 2554,84 (met PMT inhouding van eur 163.26). Loonheffingskorting op ja. Zoals de calculator al aangeeft: "aan deze berekening kunnen geen rechten worden ontleend"
Computoon
7 jaar geleden
Heb 'm ook nog eens bruto-netto gemaakt door als brutoloon eur 2500.- in te voeren (het bedrag van de afministrateur). Dan komt hij netto uit op eur 1874,11. Dat zit ook erg in de buurt van eur 1900.-. Maar ook hier geldt: aan deze berekening kunnen geen rechten worden ontleend.