Op zondag 1 uur werken als oproepkracht, Wat krijg je betaald?

Ik werk als oproepkracht(0-urencontract) in een supermarkt. Ik ben op de hoogte van de 1 uur werken 3 uur uitbetaald krijgen regel. Maar geldt deze ook in combinatie met een zondag toeslag(100%)? Als dit waar is dan zou je dus voor 1 uur werken, 6 uur loon krijgen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"Ik ben op de hoogte van de 1 uur werken 3 uur uitbetaald krijgen regel." Ik niet. Heb je hier bronnen voor?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Rabelais: google is your friend :)
http://www.fnv.nl/sector-en-cao/alle-sectoren/flex/oproepkracht
Wat zijn je rechten als oproepkracht?
1. Als je wordt opgeroepen, moet je voor 3 uur worden betaald. Ook als je na 1 uur weer naar huis bent gestuurd. Als je met je werkgever een contract hebt afgesloten voor minder dan 15 uur per week, heb je recht om elke keer dat je werkt, ook al is het maar voor 1 uur, minimaal 3 uur betaald te krijgen. Deze regel geldt niet als je duidelijk vastgelegde afspraken hebt gemaakt over de uren die je werkt, bijvoorbeeld als je van te voren hebt afgesproken elke maandagochtend 2 uur te werken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@SadBunny
Weer wat geleerd. Dank! :)
Computoon
9 jaar geleden
En de FNV heeft de bepaling weer gehaald uit BW 7:628a Artikel 628a
1.
Indien een arbeidsomvang van minder dan 15 uur per week is overeengekomen en de tijdstippen waarop de arbeid moet worden verricht niet zijn vastgelegd, dan wel indien de omvang van de arbeid niet of niet eenduidig is vastgelegd, heeft de werknemer voor iedere periode van minder dan drie uur waarin hij arbeid heeft verricht, recht op het loon waarop hij aanspraak zou hebben indien hij drie uur arbeid zou hebben verricht. 2.
Van dit artikel kan niet ten nadele van de werknemer worden afgeweken.

Antwoorden (2)

Je krijgt op zondag alleen een toeslag van 100% dus elk uur word dubbel betaalt en niet 3 x plus nog eens 3x zou ook te belachelijk voor woorden zijn.
Wel makkelijk maak je 10 uur dus heb je aan het eind van de dag volgens jou 60 uur gedraaid mooi een weekloon plus 20 overuren op een dag ga ik nu nog in de supermarkt werken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die 1 uur werken 3 uur krijgen is alleen als ze je echt maar voor een uur laten komen
Als jij zelf gaat na een uur wegens ziekte geldt het niet.
Een werkgever laat je nooit voor 1 uur komen als dat 3 kost
Er is een regel dat je per keer dat je werkt minimaal 3 uur uitbetaald wordt, ook al zou je maar 1 uur werken.

Het gaat over MINIMAAL 3 uur uitbetaald. Wanneer je 1, 2 of 3 uur werkt, dan krijg je voor 3 uur betaald.
Dat wil niet zeggen dat je elk uur kunt verdrievoudigen.

Wanneer je op zondag werkt, krijg je 100 procent toeslag.
Dus de uren die je werkt krijg je dubbel uitbetaald.

Toegevoegd na 6 minuten:
Wanneer je voor de zondag voor slechts 1 uur opgeroepen zou worden, dan krijg je dus voor 3 uur betaald, plus een keer de 100 procent toeslag.