hoe leg ik mijn ouders uit dat ik erotisch werk doe?

een tijdje geleden liep mijn contract afgelopen van werk.
t werd moeilijk om weer aan t werk te komen ook al ben ik 18.
ze hadden overal veel jong personeel.
k ben besloten erotisch werk te doen achter de webcam.
maar hoe leg je je ouders uit dat je dit doet.
t is niet iets wat je 1,2,3 vertelt..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (7)

Moeilijk om dit te beantwoorden. Ik ken je situatie natuurlijk niet.

Ik neem aan dat je dit werk voor een deel ook doet omdat je er voor kiest. En dat je achter je keuze staat.
Als dat zo is, dan denk ik ook dat het mogelijk is dit aan je ouders uit te leggen.

Doe je het volledig tegen je zin in, maar heb je per-se het geld nodig, dan zou je je situatie eens aan je ouders voor kunnen leggen met de vraag of zij je kunnen helpen iets anders te vinden. Hoe meer hulp je hebt, hoe groter de kans dat je wat vindt.

Maar heb je zoiets van het verdient lekker en je voelt je wel er wel prettig bij dan is dat ook de boodschap die je over kan brengen.
Leg ze uit hoe het gekomen is dat je die stap hebt gezet en waarom jij wel wat in dit werk ziet. Leg ze ook uit wat je gedaan hebt om er zeker van te zijn dat je veilig bent. Want je veiligheid zal het eerste zijn waar ze zich druk om maken.

Je ouders houden van je, wanneer jij uitlegt waarom je voor dit werk gekozen hebt zullen ze dat wellicht niet de meest ideale job vinden, maar doordat je het bespreekbaar maakt voorkom je wel dat er een groot geheim tussen jullie zich als een gezwel van onbegrip kan ontwikkelen.

Er is 1 uitzondering: wanneer je ouders erg gelovig zijn wordt het wat lastiger. Het geloof van sommige mensen is erg belangrijk en soms er moeilijk te verenigen met erotisch werk. Je dwingt je ouders dan te kiezen tussen hun geloof en jou. Dat is altijd een pijnlijke situatie, Je moet je dan afvragen of je ouders de waarheid dan wel willen weten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat je je er prettig bij voelt is beslist geen goed argument.
Hetzelfde argument zou je kunnen gebruiken als je huurmoordenaar zou zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga je nu een legaal beroep vergelijken met een zware crimineel?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@i3mand
Dat kan, maar we hebben het hier niet over moordenaars maar over iemand de een legaal beroep uitoefent.
Ik vind het overigens nogal een lompe vergelijking die je maakt.
Kristal
11 jaar geleden
Taimen +1 voor je zinnige antwoord. RoepiRoepi en Taimen, ik sluit me aan bij jullie reactie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vergelijk een legaal beroep niet met een illegaal beroep. Dat doen jullie nu! Ik weerleg het argument. Als je je ouders verteld dat je iets doet, omdat je je er prettig bij voelt, dan zegt dat helemaal niks. Doen mensen niet bijna alles omdat ze zich er prettig bij voelen?
Kristal
11 jaar geleden
Ah, ik begrijp nu beter hóe je het bedoelt i3mand.'t Was even verwarrend. Ik ben het overigens niet eens met je laatste zin, want er zijn vaak juist hele andere redenen om iets te doen, en ik zie heel veel mensen dingen doen waar ze zich niet prettig bij voelen maar dat is weer een zijspoor en heeft niets met de vraag te maken ;-))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En waarom zegt het helemaal niks als iemand zich ergens prettig bij voelt? Wil je dan dat iemand een 9-5 kantoorbaan heeft en zich daar slecht bij voelt? Is dat beter?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je slecht voelen bij je werk is natuurlijk niet goed. Maar je goed voelen is niet perse goed. Wat je nu voelt voel je later misschien niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat er in mijn antwoord niet om dat iemand zich per-sé goed voelt. Het primaire doel is om bij de ouders begrip te kweken voor de situatie.
Wanneer jij als kind bij je ouders aangeeft dat je je ergens goed bij voelt, dan is dat voor ouders een heel belangrijke factor die zij zeer waarschijnlijk met respect zullen behandelen. Respect voor elkaar en 'on speakings terms' blijven, dát is waar dit om gaat !
Soms is het beter om te zwijgen. Als jij denkt dat je ouders dit niet accepteren en dat jij in problemen komt, dan hoef je dit niet te vertellen, maar probeer wel ondertussen iets anders te zoeken. Later kan je het altijd nog vertellen. Dan ben je volwassener en kunnen ze je niets maken. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, dat kan ik me voorstellen, dat je dat niet zomaar verteld.
Ik vermoed dat je vast wel weet hoe je ouders daar over zullen denken dus vul zelf maar in: is het wel verstandig om het ze te vertellen? Of wil je het om jezelf beter te voelen?Als je zeer heftige reacties, misschien zelfs wel fysiek geweld, kan verwachten om jou te dwingen hiermee te stoppen zou ik het niet zeggen.

Maar als je niets zegt gaan je ouders zich natuurlijk wel afvragen waar het kind "het allemaal van doet" als het mooie dure spullen koopt terwijl het geen baan heeft...
Of heb je ook niet verteld dat je contract afgelopen was?

Wanneer je het vertelt zou ik mijn ouders vragen om een gesprek, tv uit en rustig zeggen dat je erotisch werk achter de webcam doet omdat je geen ander werk kan vinden. Dat je er niet over denkt om dat buiten de webcam om te gaan doen. Dus dat het schoon, hygienisch is en dat je er niet ziek van kan worden.
Het verdient veel dus je kan jezelf onderhouden.

Wanneer je er voor zorgt dat je niet herkenbaar bent in de buitenwereld, door bijvoorbeeld een sexy masker te dragen, een pruik of zeer zware make-up (maakt niet uit of je een man of vrouw bent) en een nickname , dan kan dat je ouders eventueel geruststellen, omdat onherkenbaarheid je veiligheid sterk verhoogd.

Ga niet terugschreeuwen als ze boos worden of gaan huilen. Zeg dat je hen begrijpt maar dat je nu voor dit werk kiest.
Misschien woon je nog thuis? Dan kunnen ze eisen dat je dat erk ergens anders achter de webcam gaat doen, dan zal je een andere kamer/woning moeten zoeken en dat kan je dan ook want je verdient genoeg.

Ga niet gezellig aan de bar vertellen over wat je doet en wat de klant zegt/vraagt. Wees dan ook echt professioneel. Zwijg erover.
Anders zal je er door een grote groep mensen op aangekeken worden en als je dan na verloop van tijd toch weer ander werk wil gaan doen zullen vele deuren gesloten zijn.
Wees je bewust van de risico's en gevolgen bij het werken in de erotiek. Misschien vind je het te gek werk, prima, maar overdenk alles zodat je niet achteraf toch spijt hoeft te hebben.

Ik zag laatst een reportage van een stel dat dat werk deed, zij wisten niet hoe ze het later aan hun kindje moesten vertellen... denk daar ook over na.

Je ouders zullen waarschijnlijk niet staan te juichen maar als jij door je gedrag op een volwassen manier laat zien dat je keuze op verstandige basis gemaakt is zullen ze zich er misschien na verloop van tijd bij neer kunnen leggen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
sterredag
11 jaar geleden
Kijk dit is nou een antwoord op de vraag HOE leg ik het uit aan mijn ouders, dikke vette +
Kristal
11 jaar geleden
dank jullie Sxiopo en Sterredag!
Je kunt ervoor kiezen om ze niet ALLES te vertellen. Ik denk ook niet dat je ouders daar iets aan hebben. Als je eerlijk wil zijn tegen ze, kun je ook zeggen; "pap, mam, ik heb besloten om in de erotiek te gaan werken", en het daarbij laten. Succes!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit vind ik niet zo'n slim plan. "Ik ga in de erotiek werken." en het daarbij laten is wel heel egoïstisch. Je deelt het dan alleen maar mee en de ouders zullen vol vragen zitten. Ze hebben het recht dat als de vraagsteller het vertelt,ook te weten waarom hij/zij voor dit werk kiest en in welke 'branche'.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de ouders meer vragen hebben kan de vragensteller daar ook op ingaan zonder exact te vertellen wat hij/zij doet. Ik denk dat de ouders niet echt gerustgesteld zullen zijn als ze weten dat het webcam-werk betreft. Er zullen allerlei spookbeelden ontstaan waar ze liever niet aan denken... Als de vraagsteller achter zijn/haar keuze staat, is dat voldoende. De ouders zullen dit -hoe moeilijk ook- moeten gaan accepteren. Hen geruststellen kan bijv. ook door te zeggen; "ik word niet aangeraakt", of "het is veilig werk".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@krol: ouders hebben je opgevoed en willen dat je goed terecht komt. Ze hebben dan ook het recht vragen te stellen, zeker bij zoiets als dit.
Een halve waarheid is soms erger dan een leugen. Het is beter om gewoon te vertellen wat je doet (afgezien van bepaalde intieme details). Als dat blijkbaar niet gaat is dat misschien een indicatie dat je er zelf ook moeite mee hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraagsteller m/v hoeft niets te vertellen omtrent de werkzaamheden. Deze is meerderjarig.
Mochten de ouders er achter komen, dan kan men minimaal op straat komen te staan.
Beste Mohamed156,
wat je doet zal, gezien je naam, in jullie kringen niet zo vanzelfsprekend zijn. Maar denk hieraan. Doe het uit eigen vrije wil. Stop ermee wanneer je dat wilt.

En geef je vele, makkelijk, verdiende geld niet te snel en te makkelijk uit.

Probeer het wel te vertellen aan je moeder. Je zult, zoals jij ook al zegt, haar pijn gaan doen. Maar verzwijgen is het niet hebben van vetrouwen in je moeder en die zal dat ook zo zien.

Je gaat een wat moeilijke tijd tegemoet dus,

Succes..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tsja dat is erg moeilijk ja,

Ik zou rustig aan gaan praten, en zeggen dat jij je hierbij goed voelt, en je bang bent om dit te vertellen maar dat je niet wilt liegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als men niets zegt tegen de ouders, heeft men niet gelogen.
U kunt het uw ouders met een gerust hart vertellen.
Zij zullen er alle begrip voor hebben.
Het speelt zich af op internet en het is in alle uithoeken van de wereld te volgen.
Grote kans dat uw familie en kennissen u herkennen.
Hoe gaan hun er mee om, en hoe gaat u er mee om?
Wat kunnen anderen u aandoen met de opgenomen beelden? Of uw familie?
Grote kans dat u uw familie mee sleurt in het ongeluk.
Anderzijds zegt u niets, stopt u er mee en hoopt dat de schade beperkt blijft.
Wat is wijsheid?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Trek de vraag terug.
Maak geen slapende honden wakker.