Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wanneer ik een nul uren contract hebt kan ik dan per direct weggaan bij mijn oude baas is er nog een opzeg termijn ja of nee.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Ik denk het niet als je een 0-uren contract hebt kun je meteen weggaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste contracten bevatten een bepaling over de manier waarop je wordt opgeroepen en of je hier altijd moet komen opdraven.
Een opzegtermijn is standaard in arbeidsovereenkomsten (als er geen genoemd is, dan geldt de wettelijke bepaling, ik meen dat het dan gaat om een maand).

Maar meestal kun je er met de baas wel uitkomen. Want niemand heeft belang bij een medewerker die er totaal geen zin meer in heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wettelijk heb je een maand opzegtermijn
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13 jaar geleden
Als je een nul-urencontract hebt voor bepaalde tijd, loopt deze automatisch af van rechtswege op de aangegeven datum en is opzegging niet nodig. Wel is opzegging nodig als je binnen dit contract eerder wilt stoppen. In je arbeidsovereenkomst vind je de opzegtermijn. Soms is het in overleg met je werkgever mogelijk om eerder te stoppen.
Stoppen met een nul-urencontract voor onbepaalde tijd moet met een door het in de arbeidsovereenkomst opgegeven opzegtermijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding