Is het goedkoper om iemand te ontslaan na 15 juli 2015 wegens bedrijfseconomische redenen?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik bedoel uiteraard 1 juli....

Toegevoegd na 1 uur:
De datum dat de wijzigingen omtrent de ontslagvergoeding in gaat.

Antwoorden (1)

Dat hangt af van de reden voor het ontslag. De vrije keuze voor de route via de kantonrechter (vaak veel voordeliger voor de ontslagene) of juist via het UWV houdt op te bestaan.
De route wordt vanaf i juli bepaald door de reden voor het ontslag: dat kan voor de werkgever veel voordeliger uitpakken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niesje1973
9 jaar geleden
Zoals in de vraag is de reden voor ontslag bedrijfseconomische redenen....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan ben je per 1 juli waarschijnlijk slechter af (hangt o.a. af van je diensttijd).