Hoe zeg je je vaste werkdag(avond) af voor altijd?

Ik werk sindskort in de supermarkt. Heb gister mijn 4de werkdag gehad. Ik moet op vrijdagavond werken van half 6 tot 9 en zaterdag heel de dag. Ik heb een drukke opleiding dus wil graag de vrijdagavond overhouden voor school of voor me eigen. Ze kunnen zaterdag heel de dag op me rekenen. Maar hoe kan ik het beste zeggen dat ik niet wil werken op vrijdagavond?

Toegevoegd na 6 minuten:
Werk achter vleeswaren/kaas en ben 17 jaar.

Toegevoegd na 22 minuten:
Ik ben inderdaad voor de vrijdag en zaterdag aangenomen maar ik moest ook gewoon.op donderdag. Het was ook niet van: je bent aangenomen voor de vrijdag en zaterdag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Powergen
12 jaar geleden
Had je dat niet beter in je sollicitatie gesprek kunnen zeggen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die heb ik niet echt gehad ik was al anel aangenomen. En dan nog als ik het niet had verteld wil ik toch graag weten hoe je dat netjes kan vertellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon zeggen tegen je chef. Maakt hem echt niet uit.
Powergen
12 jaar geleden
Ben je oproepkracht?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is dat? Werk achter vleeswaren/kaas. Ben 17 jaar.
Powergen
12 jaar geleden
Dat je geen uren contract hebt maar op ieder moment je kunnen inzetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat denk ik niet? Het is gewoon bijbaantje.
Powergen
12 jaar geleden
Maarjah, ik zal gewoon tegen je leidinggevende zeggen dat je gewoon niet op X dagen kan werken door je studie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Baas, ik wil hier graag blijven werken maar op vrijdagavond lukt me niet meer. Dan houd ik te weinig tijd over voor m'n school. Kunt u me dan niet meer inroosteren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt goed stippel, maar volgens mij worden ze op zoiets als 12-uren contracten aangenomen. Mivx wat voor contract had je dan voor do/vr/zat -uren, dat moeten veel meer uren geweest zijn, toch ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet het niet precies nu maar ik heb op donserdag van 9 tot 5, vrijdag van 9 tot 1 en zaterdag van 9 tot 3.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar nu moe ik voortaan op vrijdag van half 6 tot 9 en zaterdag is verschillend soms van 9 tot 6 of van 8 tot 5. Dus wilde al expres de kortse dag afzeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst moet je voor je zelf precies weten hoeveel uren en op welke dagen je wilt werken. Dan met die gegevens op een briefje naar je chef toe en zoals @stippel al zei : chef ik wil hier graag blijven werken....i.v.m. school/studie ...te veel uren... heb opgeschreven wat wel lukt ... en dan hoor je wel of hij er over wil nadenken of niet ! Als hij helemaal niet wil luisteren, vragen naar aantal uren in je getekende contract, eerst thuis contract goed lezen en op het briefje schrijven en meenemen... Succes !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje jodokus dat is inderdaad wel de beste manier.

Het beste antwoord

Je gaat gewoon de eerste keer dat je weer werkt naar je leidinggevende (of je belt hem/haar op als je niet meer voor vrijdag komt) en je zegt dat je het bij nader inzien teveel vindt om op vrijdag én zaterdag te werken. Omdat je je op zaterdag ook voor 110% wilt inzetten vraag je dus of het goed is dat je voortaan alleen nog op zaterdag komt.

Kun je misschien nog een andere avond werken als ze het niet goed vinden? Zoja, dan kun je dat aanbieden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Schrijf netjes een brief waarin je ontslag neemt voor de uren op de vrijdagavond. Vervolgens vraag je om een gesprek met je leidinggevende waarin je duidelijk aangeeft dat je vergist hebt met het aantal uren die je nodig hebt voor je studie en dat je daarom ontslag er nemen voor de uren op vrijdagen. Zeg dat je hoopt op haar of zijn begrip en overhandig de brief met de opmerking dat dit de schriftelijke bevestiging is van de ontslagaanvraag zoals juist besproken.

Geef vervolgens aan dat je de situatie heel vervelend vind voor hen, en dat je natuurlijk in overleg best eens wilt werken op vrijdag....

Succes