Heb ik recht op wa-jong?

Ik ben een meid van 27 jaar. Ik ontvang mom. een wwb uitkering omdat ik toen nog niet wist wat er met mij aan de hand was. Ik heb onderzoeken gedaan bij gg-net en hieruit kwam dat ik een trage informatieverwerking heb. Ik kan geen 2 dingen tegelijk. Ik zie dingen niet ook al leg je het 10x uit. Qua theorie ben ik goed. Maar zodra ik werk moet gaan uitvoeren loopt het niet goed in de hersens dat vind ik moeillijk om dingen uit te voeren daarnaast structuur nodig. en weten wat ik moet doen. Ik kan ook niet tegen drukte. Ik heb dit helemaal op papier staan alleen staat het er heel moeilijk.
Dit heb ik al mijn hele leven gehad alleen omdat ik qua theorie zo sterk was zijn ze er nooit achter gekomen.
en heb nooit heel veel gewerkt.
Wat ze hebben onderzocht blijft zo altijd. Hoe weet ik nu of ik recht heb op wa-jong en waar kan ik dit vragen???
met vriendelijke groet sunny

Toegevoegd na 1 minuut:
Daarnaast heb ik scolise in de rug al vanaf 12e en chronische knieklachten vanaf mijn 22ste.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Dat bepaalt de arts die je zal keuren. Zij zijn erg streng geworden. Zeg wel dat je veel last van je rug en knie hebt. Zeg niet dat je hobby's tennis of computeren of tuinieren zijn. Als je dit kunt, dan kun je ook werken, vinden zij.

Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij gedurende je jeugd door je trage informatieverwerking, je scoliose en je knieklachten bent verhinderd te kunnen werken en naar school te gaan, dan heb je best kans dat jij (evt. met terugwerkende kracht) recht hebt op een Wajong uitkering.

Om te weten of jij hiervoor in aanmerking komt kan je even bellen met het UWV, zij gaan hierover.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk het niet, want een WA-jong uitkering is voor jongeren en jij bent al 27. Ik zal ff snel kijken of je er recht op heb.

Toegevoegd na 11 minuten:
Ligt eraan. Op deze site staat dat als je tussen je achttiende en dertigste verjaardag arbeidsongeschikt bent geworden tijdens een studie van minstens zes maanden je een WAJONG uitkering krijgt. Hier is de link: http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_arbeidsongeschiktheidsvoorziening_jonggehandicapten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste sunny27,

Ik begrijp dat je graag wilt weten of je recht hebt op een Wajong-uitkering. De Wajong is bedoeld voor mensen die al op jonge leeftijd ziek of gehandicapt waren. Je geeft aan dat je al langere tijd klachten hebt. Je kan een Wajong-uitkering aanvragen op www.uwv.nl. Het UWV zal je aanvraag beoordelen en daarover krijg je dan schriftelijk bericht.

Actuele informatie vind je hier: http://tinyurl.com/ykpzlaa

Ik wens je veel sterkte.

Met vriendelijke groet,

Mariëlle
UWV Webcare Team