Heb ik na drie tijdelijke vervangingscontracten recht op een vast contract?

Ik heb drie tijdelijke contracten gehad op het werk. Ik krijg nu een vierde tijdelijk contract. Mag dit wel of heb ik nu recht op een vast contract? Het waren wel vervanginsfuncties, waarbij ik een uitgevallen collega verving.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K

Antwoorden (3)

Als u een tijdelijk arbeidscontract heeft, kan dit in bepaalde situaties automatisch overgaan in een vast contract.

Overgang tijdelijk contract in vast contract
Uw tijdelijke contract gaat over in een vast contract in de volgende situaties:

Heeft u 3 tijdelijke arbeidscontracten gekregen die telkens direct (of met een tussenpoos van hoogstens 3 maanden) na elkaar zijn afgesloten? Dan is het 4e arbeidscontract automatisch een vast contract .
Werkt u tijdens het 2e of volgende contract langer dan 36 maanden voor dezelfde werkgever? Dan krijgt u automatisch een vast contract. De periode tussen de voorgaande contracten mag maximaal 3 maanden zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Normaliter wel !! Maar indien heel specifiek staat omschreven voor wie je invalt of voor welk project dan ligt het toch wat anders . Zeg niks teken gewoon je AO voor Bep tijd . ( time is on your Side ) . De wet is nu net veranderd !!!!! Per 1 jan 2015 moeten werk gever's per brief een maand van te voren aan geven wat ze willen . Loopt je AO af na juli , dan moet er aan jou een transito vergoeding betaald worden . :) de details zijn nog onduidelijk ( slechte wetgeving ) . Maar de drie maanden uit dienst is achter haalde info !! Het wordt ( is ) ? 6 maanden . En na juli altijd een vergoeding . Dus gewoon gewoon tekenen die niet ( mogelijk ) legale zooi en kom er pas na juli of nog liever later op terug . Succes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Van af nu ! Max 2x verlenging max 2 jaar , tussen tijds 6 maanden uit dienst. Maar nu een onduidelijke overgang's regel . Ivm oude contracten ( ivm crises waren AO' zelfs 4x legaal te verlengen ondervoorwaarden . Ja de wetgeving is niet doordacht en uitgewerkt.
Er is te weinig gegevens, om hier een duidelijk antwoord op te geven. Het gaat ook om hoelang de tijdelijke contracten hebben geduurd, maar het gaat alleen spelen op het moment dat het vierde tijdelijke contract niet verleent wordt. Dus zo lang je gewoon betaald wordt of dat het niet uitmaakt of je wel of niet een vast contract is het de slapende honden niet wakker maken. Meestal is voorzichtig een balletje opgooien of het niet om gezet kan worden naar een vast contract voldoende. Op het moment dat je een vast contract op eist kan het gezien worden als verstoring van de arbeidsrelatie. Het loont wel de mo

Toegevoegd na 3 minuten:
Het loont de moeite om een arbeidsjurist naar de contracten te laten kijken. Want het komt neer op de details en inhoud van de tijdelijke contracten en de CAO.