Kan je een goedbetaalde werk vinden, als alleen basisarts?

zonder specialisatie, zonder een andere studie te hebben gedaan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Erna55
9 jaar geleden
Hangt af van jou definitie van goed betaald.
Ivana
9 jaar geleden
Als tweede arts in een huisartsenpraktijk. Je moet wel je bijscholingen volgen.

Antwoorden (1)

Natuurlijk; alles is mogelijk. Het vinden van een goedbetaalde baan hangt onder meer af van je kwaliteiten, ambitie, opleiding, je netwerk en een dosis geluk. Er zijn mensen die amper enige opleiding hebben genoten die een heel goed salaris ontvangen. Het wordt natuurlijk wel moeilijker om een goedbetaalde baan (wat je daar dan ook precies mee bedoelt) te vinden wanneer je niet of weinig bent opgeleid. En het hangt natuurlijk ook erg af van jouw definitie van "goed betaald"; vind je een modaal salaris prima, dan zal dat gemakkelijker zijn om te vinden dan wanneer je vindt dat je pas bij twee keer modaal 'goed' verdient.

Een basisarts kan over het algemeen wel werk vinden, maar dat zijn niet de banen waarmee je veel verdient. Maar natuurlijk is het mogelijk dat het uiteindelijk zo loopt dat je werk vindt waarmee je een heel behoorlijk salaris ontvangt, of dat nu werk is dat aansluit bij je opleiding of niet. Maar als je uiteindelijke doel is om werk te vinden waarmee je beduidend meer verdient dan de meeste mensen, dan kun je natuurlijk veel beter een opleidingsplaats zoeken voor een door jou gekozen specialisme (of eigenlijk voor bepaalde specialismen, maar ik hoop dat mensen zich in de keuze hiervoor niet enkel laten leiden door het salarisvooruitzicht: enig plezier in je werk is nodig om het vol te kunnen houden). Maar dat betekent nog niet dat het vinden van een goedbetaalde baan als alleen basisarts per definitie onmogelijk is.