Per 1 januari gaat mijn vernieuwde contract in, maar ik heb hem nog niet schriftelijk ontvangen, wat zijn mijn rechten?

Ik heb een vaste aanstelling, maar mijn min max uren contract vervalt en ik krijg nu een vast aantal uren. Ook zullen er zaken veranderen rondom mijn flex contract. De precieze veranderingen konden ze 4 weken geleden bij het arbeidsvoorwaarden gesprek nog niet zeggen, maar ze gaven mij de mondelinge toezegging dat half december mijn contract zou worden thuisgestuurd. Het is nu eind december en ze hebben nog niets toegestuurd. Ik heb er achteraan gemaild en gebeld, maar ze hebben nog niets duidelijk. Echter gaat het contract wel in per 1 januari 2015. Wat raden jullie mij aan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

December maand en vooral de tweede helft is een lastige maand om mensen te pakken krijgen. Dus ik raad je aan om 2 januari gewoon aan het werk te gaan en zoveel mogelijk te werken. Neem contact op met je normale leidinggevende en meld dat je wil werken, maar dat nog een duidelijkheid heb rond je contract. Waarschijnlijk is er wel een tijdelijke regeling te treffen. Misschien dat er een wonder gebeurt voor 1 januari, maar al het contract per post is verstuurd, dan kan het zijn dat deze met vertraging aan komt. Nogmaals december is een lastige maand ook voor de post.
Voor personeelszaken is december een lastige maand, omdat het extra druk is, maar er zijn ook veel mensen op vakantie en daardoor kan het soms wat langer duren.

Dus mijn advies heb geduld en accepteer dat het misschien nu iets langer duurt, maar blijf wel bellen, schrijven en blijf bereikbaar. Laat weten dat jij wil werken en dat jij een geschreven contract wil hebben. En zorg dat er iets op papier komt. Ook als is het dat je na 1 januari in geroosterd bent.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nog eens (schriftelijk) navragen, ook bij de leidinggevende van degene die de toezegging heeft gedaan. Mondelinge afspraken zijn ook geldig maar zijn erg lastig te bewijzen als het fout gaat, zeker als er verder niemand bij het toezeggingengesprek aanwezig zou zijn geweest. Bovendien is het verplicht om een aantal contractuele gegevens schriftelijk vast te leggen. Het contract moet op 1-1 in ieder geval ingaan conform hetgeen is afgesproken.
Computoon