welke opleiding heb ik nodig om autoverkoper te worden?

ik wil erg graag autoverkoper worden. ik heb nu een niveau 3 diploma. welke opleiding kan ik het best gaan volgen?

Toegevoegd na 6 minuten:
mijn niveau 3 opleiding was gericht op economie

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
22.2K
Amadea
9 jaar geleden
Niveau 3 waarvan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
economie
Amadea
9 jaar geleden
Als jij economie hebt gestudeerd kan je zomaar auto's gaan verkopen. Maar ik denk niet dat dit het geval is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Google eens IVA Driebergen . De auto mensen die ik ken hebben deze opleiding gevolgd of zouden deze gedaan willen hebben . Het is de auto school van Nederland en het is goed voor je net werk . Een goede middelbare school opleiding als vooropleiding is gewenst . Succes

Antwoorden (5)

Om een autoverkoper te worden kun je het beste doorstuderen naar HBO opleiding 'Commerciële Economie' . Bij trainingen studeer je autotechniek of automotive erbij om een technische achtergrond over auto's te hebben. Want je kunt geen auto's verkopen zonder basiskennis over een auto.

Om tot deze opleiding toe te laten heb je MBO niveau 4 nodig, dus het beste wat je nu kunt doen, is MBO niveau 4 gericht op economie blijven doorstuderen.

Je kunt ook lezen in carrieretijger.nl over een verkoper, zie de bron.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op deze website http://www.nationaleberoepengids.nl/Autoverkoper staat dat voor het beroep van autoverkoper een opleiding op MBO-niveau nodig is.

Verder staat er nog op de site:

"Opleidingen tot autoverkoper

Er zijn een aantal specifieke opleidingen om Autoverkoper te kunnen worden, maar ook minder specifieke opleidingen zijn geschikt. Belangrijk is kennis van en interesse in auto’s. Daarnaast kan ook een opleiding als Verkoopspecialist gevolgd worden. Het is belangrijk om de kunst van het verkopen aan te leren.".
Antoni
9 jaar geleden
Geen enkele. Iedereen kan zo auto's gaan verkopen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
Lijkt mij ook. Moet je vooral "talent" voor hebben. +
De IVA in Driebergen is een business school op mbo- en hbo-niveau met de specifieke richting autoverkoper.Tegenwoordig ook plezierschepen. Naast autoverkoop zijn er opleidingen voor technisch manager, economische en management functies, jachtmakelaar.

Beste kleine HBO van Nederland, al een paar keer. Je moet wel vanaf dag 1 in een net pak en vrouwen zitten er erg weinig op. Goedkoop is het ook niet echt.

Toegevoegd na 3 uur:
De open dag is op 27 november 2014
9 jaar geleden
IVA Business School staat goed bekend als opleiding voor autoverkopers. Na de 2-jarige mbo opleiding heb je je diploma "verkoopmanager mobiliteitsbranche’ mbo niveau 4". Naast commerciële vakken en verkooptrainingen krijg je hier technische vakken om een goede kennis op te bouwen.

De opleiding is er ook op hbo niveau, en je kunt naast auto's kiezen uit de studierichtingen innovatie of watersport.