Als je in een groot team werkt, hoe moet je dan met iedereen kennismaken?

IK ben in een groot team begonnen met werken. Ik had met een paar mensen kennis gemaakt alleen na de pauze waren er nog een stuk of 10 mensen in de kantine bij gekomen en een paar werkten in d e winkel. Moet ik hen dan allemaal apart handen schudden. Hoe moet ik met ze kennis maken, want anders weet ik ook niet hoe ze heten.
En als ik een hand ga schudden moet ik dan aagenaam zeggen of is het onbeleefd als ik dat niet ga doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En als ik bijvoorbeeld in de kantine ga zitten. En als er dan al bijvoorbeeld 20 mensen daar zitten, moet ik dan iedereen apart een hand geven of zonder iets te zeggen aan de tafel aansluiten. Vaak zijn zij al in gesprek met elkaar en ik vind het ook vreemd om in het algemeen mezelf te voorstellen.? En als ik in een luxe winkel ga werken is het netter om aangenaam mijn naam is Pelis te zeggen??

Antwoorden (2)

Doe waar je je zelf fijn bij voelt.
Zelf geef ik gewoon een ferme handdruk en zeg ik: Hoi, Marcel.
Zo, voorgesteld.
Het ligt ook aan de omgeving waarin je werkt, als iedereen in een 3 delig pak werkt is het misschien handiger om "aangenaam, mijn naam is Marcel" te zeggen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niemand verwacht dat je meteen iedereen kent.
Je hoeft niet iedereen achterna te lopen om kennis te maken (eigenlijk zou jouw directe leidinggevende jou aan iedereen voor moeten stellen) , maar als je iemand tegenkomt of in de kantine bij iemand aan tafel gaat zitten, stel je je even voor. : Hallo, ik ben Pelis, en ik werk op die afdeling, dat is genoeg. En als je niet zeker meer weet of je al kennis gemaakt hebt kun je zeggen: Ik geloof niet dat ik me al voorgesteld heb, ik ben...
Succes in je nieuwe baan
anneliez