Is een wergever verplicht om verlof op te bouwen voor werknemers?

Ik werk nu ruim 2 jaar bij een bedrijf op basis van een 0-urencontract/flexwerker. Ik maak ruim 30 uur per week, 2 jaar lang, zonder opname van vakantie. Jullie weten waarschijnlijk al waarom, omdat ik anders geen inkomen heb. Ik bouw al twee jaar lang geen vakantie op. Ik krijg enkel in juni vakantiegeld(8%). Ook bij ziekte wordt ik niet uitbetaald.
Mag dit allemaal? Of zit hier wat achter?

Toegevoegd na 24 minuten:
CAO goederenvervoer

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Na zo 6 maanden is eigenlijk je0 uren contract al een vast uren contract geworden dus jij bent in dienst Vd uren die je meest al werkt na meer dan 6 maanden dat rooster gewerkt te hebben . Omdat daar een 0 uren contract niet voor is ! Dan hebje recht ok vakantie DAGEN over de dagen die hebt gewerkt . Hoe te handelen : ben je lid Vd bond , nee dan het rechts Loket . Anders voor de juiste info nr de UWV . Dn dan stuur je de werkgever een briefje met je wensen en vragen met daar in de vraag krijg ik m'n dagen nog en wanneer kan ik antwoord verwachten . En ja betaald hij niet dan toch rechts hulp . Succes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100