Kan ik naar een High School gaan? Zoja, Hoe werkt dat?

Hoi allemaal.

Mijn dochter wilt graag naar een Amerikaanse High School. Het liefste naar een acteerschool, omdat ze van acteren haar baan wilt maken.

Ze zit nu in 3 mavo, kan ze naar de "10th grade"? Zoja, waar moet ze dan overnachten, een campus? En wanneer begint haar opleiding dan van acteren, en wanneer heeft ze nog haar basisopleiding?

Heel erg bedankt alvast!

Weet jij het antwoord?

/2500

Er zijn verschillende manieren om dit te doen. De extreemste optie is natuurlijk om naar Amerika te verhuizen en haar te laten instromen. Een andere optie zou zijn om haar bij een soort gastgezin te zetten(als ze echt graag naar een High School wil). Dit wordt vaak ook aangeboden als de scholen ervaring hebben met buitenlandse studenten/instromers. Bij sommige High Schools zit een campus, maar meestal is dit niet het geval. Een campus is vooral voor "college" en "university". Hoe dan ook, de Amerikaanse scholen zijn vaak heel zelfstandig, dus moet je zelf voor kost en inwoning zorgen. Met uitzondering van enkele gevallen. Mijn advies aan haar zou zijn om de laatste 2 jaar MAVO af te maken en daarna naar een "college" gaan voor acteren zoals bijvoorbeeld het "American Conservatory Theater" in San Fransisco. Deze scholen hebben echter allemaal audities en de kans om toegelaten te worden wordt hierdoor kleiner. En ook hier is het het geval dat je zelf voor de reis en kost en inwoning moet zorgen. Hierbij hebben ze alleen wel veel ervaring met buitenlandse studenten en daarom hebben veel van deze scholen een advies pakket samengesteld.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100