Kan ik loon vorderen op basis van functieschaal A ipv B in de supermarkt, waar ik al jaren in loonschaal A zit maar werk doe zoals beschreven in B?

Werk ondertussen al 7 jaar bij een supermarkt waardoor ik imo allang geen aankomend verkoopmedewerker ben. Nou is echter mijn functieschaal nooit aangepast van A (aankomend verkoopmedewerker) naar schaal B(verkoopmedewerker). Kan ik dit verschil in uurloon terugvorderen over de laatste jaren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je kunt geen extra loon vorderen. Je kunt wel een gesprek aan gaan over je indeling met je leidinggevende en hem vragen om je in een andere functie schaal te plaatsen. Hier beslist je leidinggevende over en daarin kan jij niet bepalen als je leidinggevende dat niet wil dan is dat zo.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het klinkt wel haast als uitbuiting wat daar gebeurt. Een leidinggegevende kan niet beslissen dat iemand altijd als aankomend wordt beschouwd, daar heb je dus de CAO voor.
ronron1212
10 jaar geleden
Er moet plaats zijn om door te groeien en dat is nog steeds aan de manager.
ronron1212
10 jaar geleden
In de CAO wordt niet bepaald wanneer er wordt door geroeid naar een andere schaal maar wordt aangegeven wat je kan verdienen.
ronron1212
10 jaar geleden
Daarnaast staat het je vrij om ergens anders te solliciteren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze kan wel degelijk aanspraak maken op een hogere beloning, simpel om je na 7 jaar niet meer aankomend bent. En ja natuurlijk staat het haar vrij om te solliciteren. Open deuren enz...?