Kan mijn leiding gevende drie dagen van te voren verplichten te komen werken?

Kan mijn leiding gevende mij vandaag "verplichten" te komen werken a.s. zaterdag, en anders dreigen naar de baas te gaan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Een leidinggevende kan een zgn werkopdracht geven. Kijk in je cao (weet niet waar je werkt) of dat bij jullie ook van toepassing is. In zorg wordt dit nog wel eens toegepast wanneer er geen inval gevonden kan worden bij ziekte. Bij ons lijkt het locatiehoofd wie min-uren heeft en wie ruimte in het rooster heeft.
Ik vind het overigens niet erg charmant dat je via de sms opdracht tot werken krijgt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Leidinggevende lijkt niet maar kijkt :-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou eens even met mijn leidinggevende gaan praten en de vraag stellen waarom deze opdracht en waarom via de sms en waarom dreigen met de baas.

Andere antwoorden (1)

Verplichten kunnen ze je niets. Jouw leidinggevende kan vragen of je zaterdag zou willen werken, jou inroosteren. Natuurlijk zal het wel zo zijn, dat als jij weigert, je een volgende keer niet meer ingeroosterd wordt en dan ben jij je baantje kwijt.
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
O ben je dan direct je baan kwijt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je baan kwijt ben je niet,want je nul-uren contract loopt nog steeds. Maar dan kan de werkgever wel besluiten om je niet meer op te roepen.
ronron1212
9 jaar geleden
Als je al meerdere maanden een redelijk vast patroon aan inkomsten hebt kun je loon eisen je zult dat toch nog steeds eerst ontslagen moeten worden.
ronron1212
9 jaar geleden
http://www.allesoverhr.nl/Themas/Juridisch%20-%20Nul-urencontract%20%20wat%20mag%20wel%20en%20wat%20mag%20niet.aspx