Hoe kan je t beste als je in de soos zit,een diploma kunnen halen,wanneer je 40 bent

Ik zou graag willen leren-een diploma halen van bv. Techniek en of Computer...maar zit in de bijstand. Dan zegt de gsd dat er niet genoeg geld zit in t "potje"(= het geld vd staat) dus houdt t hier dan voor je op?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (5)

zelf een opleiding betalen er is genoeg aanbod om een volwassen opleiding te doen. Je zult toch zelf iets moeten investeren om weer aan het werk te komen.
11 jaar geleden
Ga eens in gesprek bij het UWV, als de kans op een baan aanzienlijk vergroot wordt, door het volgen van een opleiding, worden de kosten van de opleiding betaald door het UWV.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het UWV is voor mensen met een UWV uitkering. Daar valt deze vraag buiten.
Dat moet je dan maar net kunnen betalen. Zo dik is de uitkering van de sociale dienst niet.
Maar probeer eens bij centrum voor werk en inkomen. Soms zijn er ook particuliere initiatieven voor opleidingen waar je aan kan deelnemen. Kijk ook eens bij www.ptc-opleidingen.nl. Deze bieden met name technische opleidingen aan met subsidie.
Deze technische basisopleidingen sluiten ook nog eens zeer goed aan op het gebrek aan technisch personeel op dit moment. Kortom, ze bieden kans op een baan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leren omgaan met een computer leer je vooral door het te doen. Hetzelfde geldt eigenlijk voor techniek. Dus ja, een stukje theoretische achtergrond is handig, maar niet noodzakelijk. Als je die kant op wil zou je kunnen beginnen met het doen van vrijwilligerswerk. Bijvoorbeeld secretaris van een vereniging of stichting. Zij kunnen je helpen leren omgaan met een computer en soms willen ze zelfs een (korte) cursus voor je betalen.

Als je eenmaal wat ervaring hebt opgedaan dan kun je dat op je cv zetten als vaardigheden. Daarmee kun je wellicht onderaan beginnen in een werk- en leertraject. Daarmee kun je dan je eigen opleiding betalen cq terugverdienen.

Veel succes met oriënteren!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Informeer eens bij het buurtwerk in je omgeving. Die geven vaak ook cursussen.
Je zult toch meestal wel iets moeten betalen. Is er dan echt niets meer waar je op kunt bezuinigen?
Ik vind het wel goed van je dat je toch weer wilt proberen een cursus te volgen.