Wat zijn goede bijbaantjes voor studerende jongeren?

Werken in een supermarkt? Krantenwijk? Bediening? Allemaal mogelijkheden, maar wat is nou de allerbeste.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het allerbeste bijbaantje zijn natuurlijk niet zo 1, 2, 3 te noemen. Maar baantjes die aansluiten bij je studie genieten de voorkeur. Als dit niet belangrijk is, dan gewoon kijken waar je het meeste kunt verdienen èn wat je leuk vind. Misschien heb je wat aan onderstaande link. Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het beste bijbaantje voor je studie is een bijbaan waarvan het werk te maken heeft met je studie, zodat je ook na je studie nog iets hebt aan de werkervaring van je bijbaan.

Je zou bijvoorbeeld andere studenten kunnen begeleiden bij hun studie. Of je kan een bijbaan zoeken bij een bedrijf waar je na je studie definitief zou kunnen gaan werken.
Antoni
14 jaar geleden
Horeca is een goede optie omdat je dan vaak in de avond (dus na schooltijd) kan werken. Het nadeel is wel dat je dan minder tijd hebt om te leren en aan je studie te werken.

Toen ik het MBO deed heb ik de hele tijd in de horeca gewerkt, werktijden waren voor mij goed, werkte van 17:00 tot ongeveer 23:00 in een restaurant als kok, ongeveer 3 dagen per week.

Het leuke aan de horeca is ook dat je vaak in een team werkt dat ongeveer dezelfde leeftijd is en het sociaal ook nog eens leuk is om na je werk een drankje te gaan doen of om te gaan stappen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het bijbaantje waarbij je van je hobby je werk kan maken. Voor de één kan dat bij een boekenzaak zijn, omdat je helemaal gek bent op boeken. Bij iemand anders is dat in een supermarkt, omdat hij/zij graag met leeftijdsgenoten werkt en een ander kan helemaal vrolijk worden van de dankbaarheid van ouderen en gaat in een verzorgingstehuis werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zwart werken in een strandtent op bij voorkeur in scheveningen op provisie waar je je fooi mag houden.
Bronnen: