wat is de waarde mbo niveau 4 diploma in het buitenland?

ik ben van plan om in Canada te gaan wonen, werken en studeren.
ik weet alleen niet wat mijn diploma waard is in Canada.
het gaat om een mbo diploma mode/maatkleding specialist niveau 4.
kan ik de zelfde soort banen krijgen als in Nederland?
Ik wil ook graag door leren in Canada, maar ik weet niet wat ik met een niveau 4 kan (welk niveau, soort school)
ik hoop dat iemand mij met mijn vragen kan helpen, alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

Ook in Canada zal deze vraag steeds gesteld worden. Dus zorg ervoor dat je door de Canadese Ambassade in Nederland een verklaring krijgt met welke Canadese diploma dit gelijk aanstaat.

Als je wil doorstuderen in Canada, dan zul je bij elke opleidingsorganisatie een toegangstest dienen te doen.
Het beste is om een Community College diploma te halen of zorgen dat je een officieel papier krijgt dat je diploma gelijk is aan een Community College diploma of certificaat.

Bij een Community College zal je zeker voor een aantal vakken vrijstelling kunnen krijgen, maar nog steeds zul je een aantal vakken op een Community College in Canada dienen te volgen.

Hou er wel rekening mee dat je in Canada op een lager niveau dan in Nederland start, want het is en blijft een Nederlands diploma en geen Canadees diploma.

Ik schat in dat je MBO nivo 4 diploma een Community College Certificaat waard is.
Hier mee heb je toegang tot de hogere jaren van een Canadese Community College.