Hoe vind ik werk tijdens vakantie reizen ?

Ik ben opzoek naar baantjes die inhouden dat je op reis gaat en je werkt tijdens die reis, ik heb momenteel alleen een havo diploma op zak, en dit is ook de reden dat ik er iets bij zoek, een sociaal privé leven heb ik niet, en ik ben 20 jaar.
Daarom leek mij een baantje als op passagiersvracht of koffie thee enzo rondbrengen in vakantie reisbussen een ideaal baantje, aangezien ik ook wat van de wereld wil zien, hou van rondreizen.
kan iemand mij misschien een tip geven hoe ik een baantje als deze kan vinden?
want ik zoek al dagen op het internet, maar krijg zelf niets gevonden..
bij voorbaat dank.

Toegevoegd na 2 uur:
aan de antwoorders tot nu toe..

ik zoek niet iets anders, ik zoek werk tijdens een lange reis van minimaal 1 dag maximaal 2 weken
zoals op een cruiseschip werken, maar ik kan geen weg vinden hoe ik er kom.

Toegevoegd na 16 uur:
Zal ik het dan nog echt één keer opnieuw uitleggen mensen?
ik zoek geen werk in het buitenland, ik zoek simpel ongeschoold werk wat toch redelijk betaald wat moet worden uitgevoerd TIJDENS REIZEN naar het buitenland,
zo als voorbeelden, op een boot werken (niet zwaar fysiek, zoals iets in de passagiersvaart)
of in een vakantiereis bus werken.
alleen weet ik geen manier hoe ik dit werk gevonden krijg, en dat is mijn vraag.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
tham
10 jaar geleden
Voor Australië heb je een werkvisum nodig. En misschien kun je je woning onderverhuren voor de periode dat je weg bent? Dat scheelt je aan vaste lasten. Of je belangrijke spullen opslaan bij familie. Dan ben je helemaal vrij om te gaan waar je wilt. Denk er wel aan om een goede zorgverzekering te nemen want de kosten in verschillende landen zijn heel erg hoog!!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik hoef niet vrij te zijn om te gaan waar ik wil, ik ben op zoek naar werk TIJDENS REIZEN naar het buitenland, LEES DE bijgevoegde tekst
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bolletje slikken?
tinus1969
10 jaar geleden
@PPL13, jes chrijft: 'ik zoek geen werk in het buitenland, ik zoek simpel ongeschoold werk wat toch redelijk betaald wat moet worden uitgevoerd TIJDENS REIZEN naar het buitenland,'
Dat maakt niet uit. Als je in het buitenland werkt (ook al is dat in een bus die van A naar B rijdt), moet dat legaal zijn. Dat betekent meestal; een werkvisum. Als er ergens bent als toerist, is werken expliciet niet toegestaan. Ook niet voor eventujes. Mbt werk op eemn boot, als er iets zwaar is, dan is werken op een passagiersschip/cruisevaart. In het algemeen werken hier mensen uit 3e wereldlanden voor langere tijd tegen laag salaris.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ook voor werken in bv peterlanghout reisbussen een visum nodig?
wnt dat is een nederlands bedrijf

Het beste antwoord

Registreer je op Wereldwijzer Reisforums en log in. Klik dan op STUDENT OP REIS. Dan kan je o.a. kiezen uit de volgende opties:

Vrijwilligerswerk
Vakantiewerk in het buitenland
Vast werk in het buitenland
Au-pair Buitenland.

Misschien vind je iets van je gading.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je zou ook b.v. een enkeltje Australië kunnen kopen en daar werk zoeken. Mijn zoon van 18 deed dat ook en heeft daar 1 1/2 jaar gewerkt op bananenplantage, bij een verhuisbedrijf, sponsoring zoeken voor goede doelen en telemarketing....gewoon durven doen...
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
moet ik dan geen verblijfsvergunning hebben, en ik heb nog wel persoonlijke spulle, waarvoor ik huur moet blijven betalen, en ik zit juist me uit de schuld te werken.
Ik heb toen ik 21 was ''Camp America'' gedaan. Dan werk je in een zomerkamp in America, kan in verschillende functies, maar ik adviseer ''camp-power'' , bij voorkeur in een day-camp (waar die kinderen niet overnachten en ''s avonds weer naar huis gaan) je verdient dan t meest, je bent een dag extra vrij , maar das tenzij je graag met kinderen werkt natuurlijk.
http://www.campamerica.co.uk/

Het vette van CA is dat je alleen de reisverzekering betaalt, en het ticket en onderdak is geregeld. Je leert t land kennen, hebt tijd zat om rond te reizen, en is goed voor je Engels en sociale contacten.

Cruiseschip raad ik af, dat is lang niet meer wat t vroeger was. die Markt is Kapot gemaakt door goedkope filipinos en andere Aziaten en je wordt helemaal afgebeuld voor een hongerloon. bovendien je zit op een schip en kan geen kant op.

Australie is ook een aanrader , daar kan je rontrekken en jobhoppen. Dus gewoon binnenlopen en om werk vragen, dat is Nederland onbekend , maar daar heel gewoon.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
BlauwGeel
10 jaar geleden
Hierboven staan al goede reacties, maar ik kan het toch niet laten om nog even toe te voegen dat dat stukje over het cruiseschip niet waar is (of hoeft te zijn) Met name de Arabische en Aziatische rijkeui.vinden het maar wat geweldig om bediend te worden door Europees/blank personeel. Dat straal voor hen status uit en daar willen ze best voor betalen. Zelfs als Ober kan je dan flink verdienen (en enorme fooien ontvangen) en je hebt weinig kosten. Een andere aanrader is nog om als ober op de Formule 1 te werkenl. Dat je een typisch voorbeeld van bovenstaande, er is een ook in NL actief bedrijf (moet je even opzoeken) wat de catering regelt. Zij betalen de ticket, maar vinden het prima als je later terug vliegt. Een vriend van mij heeft dit gedaan en werkte dan steeds 6/7 dagen 12 uur per dag en dan liet hij zich een maand later pas terugvliegen. Zo is hij in India, Japan en een aantal andere Arabische en Aziatische landen geweest. Australië is zoals bovenstaand ook een grote aanrader. Met het working-holiday visum mag je ene jaar lang werken. Zelf heb ik dat gedaan en ik ben toen gewoon naar een appelboerderij gereden en heb daar om werk gevraagd. Viavia had ik 1 dag later voor 2 maanden onderdak, zeer goed betaald werk (minimum loon daar was iets van 18 dollar/uur) en mocht ik van alles op de boerderij gebruik maken (quad, auto, paarden). Ze waren super gastvrij, het was geweldig om zo het achterland te leren kennen en ik ging daar weg met 3000 dollar.