Op deze site http://www.nationaleberoepengids.nl/Postbezorger vind je deze eisen:

"Voor het beroep Postbezorger is geen opleiding vereist."
"De enige eisen voor de functie zijn: de leeftijd van 16 jaar bereikt hebben en de Nederlandse taal beheersen. Er zijn hiernaast wel nog persoonlijke eigenschappen die noodzakelijk zijn."

"Competenties postbezorger

» Resultaatgerichtheid
» Discipline
» Doorzettingsvermogen
» Accuratesse
» Onafhankelijkheid"

"Persoonstypen postbezorger

Het is erg belangrijk dat een Postbezorger doorzettingsvermogen heeft. Niet alleen is het letterlijk zwaar werk omdat er gewerkt wordt met poststukken van maximaal 25 kilo per rit, maar ook moet de post dagelijks bezorgd worden. Dus ook bij slecht weer. Het streven is altijd het in goede staat en op tijd bezorgen van de poststukken (succesvolle werker). Daarnaast in een Postbezorger loyaal (loyalist), omdat hij beseft dat hij de laatste schakel is in een heel proces en dat hij dit proces daardoor kan maken of breken."

en

"Omdat post bezorgen een baan is die uitsluitend in de buitenlucht plaatsvindt, het fysiek redelijk zwaar werk is en een grote mate van zelfstandigheid en nauwkeurigheid verwacht wordt, is het geen baan die voor iedereen geschikt is."
Antoni
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beste Antoni bedankt voor deze website. Hier kan ik weer wat verder mee.
Antoni
10 jaar geleden
Graag gedaan!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je mag de post niet met de auto bezorgen, want hier is post.nl niet voor verzekerd. Verder moet je vooral loyaal zijn, want je krijgt 3 uur betaald terwijl je er 5 uur werk aan hebt, en daar mag je niks van zeggen anders lig je er uit.
Antoni
10 jaar geleden
Het beroep Postbezorger bestaat niet alleen bij PostNL.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vrienden bedankt voor de informatie. Hier kan ik weer verder mee.
Beste Antoni, De Postbezorging kan bij PostNL of Sandd zijn. Dit zijn verschillende bedrijven met verschillende huisregels etc. Beste Pokemon, De Postbezorger die ik voor ogen sta doet dit met de fiets. En de loyaliteit is mij bekend.

Andere antwoorden (3)

De eisen zijn niet erg streng, maar komt ongeveer hier op neer:

-goede fysieke conditie (want je zou het niet zeggen, maar post bezorgen is behoorlijk zwaar)
-kunnen lezen en schrijven (uiteraard)
-zelfstandig kunnen werken
-sociaal vaardig zijn (want je krijgt natuurlijk veel met mensen te maken, ook met boze en / of ontevreden klanten.

http://www.werkenbijpostnl.nl geeft nog wat dingen aan waar je rekening mee kan houden, en je kan hier ook je salaris berekenen, als je dat van tevoren wilt weten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1 betrouwbaarheid, op tijd bezorgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is mij reeds bekend.
Je moet in ieder geval een VOG verklaring kunnen overleggen dus dat is ook een eis.