Mag je vanuit iedere functie stagiaires begeleiden?

Mag je vanuit iedere functie stagiaires begeleiden, ik ben zelf kantine medewerker maar volgens mij is dit een taak voor de kantinebeheerder, deze is immers ook verandwoordelijk voor het personeel, veiligheid, arbo, etc.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cateringmedewerker klinkt nog beter!
Maar kantinemedewerker is heel goed Nederlands.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Justme: wat een onzin.
* Lang niet iedere kantinemedewerker is een cateringmedewerker!
* Waarom is een engels woord beter om te zeggen dan een Nederlands woord?
* Of bedoel je met catreing..... iet anders??

Antwoorden (4)

Welke functie iemand moet hebben om een stagiaire kantinemedewerker te begeleiden hangt af van het doel van de stage. Als je kantinemedewerker wilt worden, moet je kunnen wat andere ervaren kantinemedewerkers ook kunnen. Dat is het niet vereist dat je begeleid wordt door een kantinebeheerder. Als je kantinebeheerder wilt worden, is uiteindelijk begeleiding door een kantinebeheerder vereist. De theorie voor een kantinemedewerker, die ook personeel, veiligheid en arbo kan inhouden, kun je uit een boek leren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat kan.
De kantinebeheerder blijft wel eindverantwoordelijk voor de stagiaire. Als er bijv. verslagen moeten worden beoordeeld is dat de taak van de beheerder. Ook de stagegesprekken vallen onder zijn/haar verantwoordelijkheid.
Maar het wegwijs maken in de kantine en de praktijkbegeleiding kan zeker door de dan aanwezige medewerkers worden gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dan mag. Ik proef uit jouw vraag dat je het jouw taak niet vindt, dat is de verkeerde insteek. Je moet het zo zien: De kantinebeheerder vind jou in staat een deel van zijn werk te doen, oftewel hij vindt jou (een van de) beste(n).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, er is geen kantinebeheerder op papier.
Ja dat kan;
Ikzelf heb maatschappelijk werkers , sociale agogen en psychologen begeleid ....niet omdat ik die diploma's heb , maar als ervaringsdeskundige op het specifieke werkveld;
Ik werd ook ingeschakeld in thesisbegeleiding en thesisbeoordeling