hoe word de 26 weken regel voor de ww bekeken als je tussendoor 3 weken vakantie (ww) hebt gehad?

begin mei begonnen met werken maar in de vakantie 3 weken ww ontvangen..nu per 23 november terug in de ww.

Toegevoegd na 8 minuten:
vraag me af of ik nu in aanmerking kom voor herleving van de ""oude"ww uitkering of niet

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of je krijgt een herleving van je nog niet opgebruikte ww recht. Of je ww recht wordt opnieuw berekend maar dan wordt er gekeken of je in de afgelopen 36 weken 26 weken heeft gewerkt. Die drie weken hebben daar geen invloed op.

Het beste antwoord

Van de laatste 36 weken voordat je werkeloos bent geworden moet je er minimaal 26 hebben gewerkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat weet de vraagsteller. Maar valt vakantie ook onder werk? Ik denk wel, want je hebt dan wel contract...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
duidelijk antwoord!

Andere antwoorden (1)

Beste Kubus,

Je wilt weten of je kunt terugvallen op je oude WW-uitkering.

Word je binnen 26 weken na het beëindigen van je WW-uitkering opnieuw werkloos?

Je kunt dan een herleving van je WW-uitkering aanvragen.
Je valt dan terug in je ‘oude’ WW-uitkering en hebt recht op de openstaande uitkeringsduur.

Werk je langer dan 26 weken en wordt je dan opnieuw werkloos?

Je hebt dan een nieuw WW-recht opgebouwd en je kunt daarvoor een WW-uitkering aanvragen.
Het recht op WW wordt dan opnieuw vastgesteld .

De exacte datum waarbinnen je de WW-uitkering kan herleven vind je in de beëindigingbrief die je destijds (na je vakantie) hebt ontvangen.

Actuele informatie vind je hier: http://bit.ly/yHmY0V

Om in aanmerking te komen voor de WW-uitkering dien je ingeschreven te staan als werkzoekende bij het Werkbedrijf. Je schrijft je in als werkzoekende op Werk.nl.

De aanvraag voor de WW-uitkering kun je ook via Werk.nl regelen. Zowel voor de inschrijving en aanvraag heb je een geldige DigiD code nodig.

Met vriendelijke groet,

Keja
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare