Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik betaald krijgen voor 1 uur werk?

Ik werk bij een sport centrum. Ik moest om 11 uur (avond) beginnen, er was geen eindtijd afgesproken. Volgens mijn moeder mogen hun mij niet voor 1 uur laten komen, en moeten zei mij 2 uur betalen i.p.v. 1 uur dat ik werkelijk gewerkt heb.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat hangt een beetje af van je precieze contract. Bij een nulurencontract of een contract van minder dan 15 uur per week waarbij er geen afspraken zijn gemaakt over werktijden, geldt dat er per oproep minimaal drie uren (dus geen twee) uitbetaald moeten worden, ook als je maar korter hebt gewerkt.

Het feit dat er geen eindtijd was afgesproken in jouw geval kan erop duiden dat er sprake is van een oproepcontract, maar het hangt dan wel af van de verdere afspraken. De regel geldt alleen als er helemaal geen afspraken zijn over de tijden dat je werkt. Als er wél afspraken zijn (bijvoorbeeld: je werkt elke avond van elf tot sluitingstijd) dan is er geen sprake van een echt oproepcontract en geldt deze regel dus niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding