Hoe kom ik in deze tijden aan het werk als stewardess?

Ik wil graag aan het werk als stewardess bij een Nederlandse maatschappij, maar ik ben er achter gekomen dat het baanaanbod hierin vrijwel nihil is. Zijn er omwegen om toch op korte termijn als stewardess aan de slag te kunnen (bijv. via een buitenlandse maatschappij)?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Lastige vraag. Je zegt dat er geen vacatures zijn, dan wordt het lastig. Maar besef dat veel vacatures niet in de krant/online komen, maar via-via worden ingevuld. Als iemand je kan tippen dat een bepaalde maatschappij mensen zoekt, kan je op het juiste moment je CV daar laten zien. Netwerken dus. Dat is een optie. Hoe kansrijk dat is hangt van je netwerk en jezelf af, maar gezien de branche en de baan lijkt het me niet zo makkelijk.

Via een buitenlandse maatschappij kan je gewoon werken, als die vacatures hebben kan je daarop solliciteren lijkt me. Later overstappen naar een Nederlandse maatschappij zal afhangen van het baanaanbod en of je mensen kent die je kunnen tippen over een minder prominente vacature (die dus niet online wordt gezet of iets dergelijks).

Gezien je vooruitzichten zou je wellicht ook kunnen overwegen een andere baanrichting te kiezen.