Wat zijn concrete voorbeelden van bijzonder verlof bij de vervulling van een wettelijk voorschrift of een door de overheid opgelegde verplichting ...?

In iedere CAO komt dit riedeltje volgens mij voor, omdat het wettelijk is vastgelegd, maar als verplichtingen die voortkomen uit strafrechtelijke vervolging niet meetellen, welke verplichtingen dan wel?
Ik heb dit al vaker gelezen, maar weet er geen voorbeelden van. Zou het opgeroepen worden om te getuigen in een rechtbank hieronder kunnen vallen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Ja, want als je wordt opgeroepen als getuige bij de rechtbank moet je komen. Vroeger gold het ook voor de tijd die nodig was om te stemmen maar stemplicht is er niet meer. Bovendien kan dat ook buiten werktijd als het wel verplicht zou zijn.
Computoon
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+1