Wat kan ik met mijn diploma bij de landmacht doen?

Hallo,

ik heb mijn opleiding sport en bewegen (niveau 4) in 3 jaar afgerond. Daarna ben ik een HBO opleiding (ALO) gaan volgen (docent lichamelijke opvoeding). Ik zit nu in het 3e jaar en ga volgend jaar afstuderen. Aangezien er nu niet veel banen vrij zijn als docent vroeg ik mij af wat mijn mogelijkheden bij de landmacht zijn. Ies als sport instructeur? Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Iets bij de politie lijkt me ook wel wat maar wat zijn mijn mogelijkheden met deze diploma's?

Gr

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Informeren bij de landmacht en politie zelf is een stuk effectiever.

Antwoorden (1)

Defensie is aan het bezuinigen. Ze willen alleen nog maar jonge mensen die als militair gaan werken, geen specifieke beroepskrachten. Die functies zijn allemaal al bezet en mocht er zoiets vrij komen dan staan er 12000 beroepskrachten te springen voor die functie.
Vrees dat je bij defensie niet aan t werk komt...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn broertje heeft afgelopen jaar nog een leerovereenkomst bij de Marine afgesloten in een technische richting. Er wordt zeker nog wel specialistisch personeel aangenomen, vooral als ze jong (en dus goedkoop, zoals de vraagsteller) zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Techniek...daar is landelijk een tekort in. Maar sport? I don't think so.
Defensie wil wel jong, maar gewoon als militair of marinier.
Mijn vriend zit bij defensie als instructeur en merkt dat de klassen kleiner worden, dus minder leertrajecten, en het aantal instructeurs verminderd ook fors.
Dus sportinstructeur? I still dont think so...
Maar, vraagsteller kan t altijd proberen.