Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik neem ontslag bij de Albert Heijn, krijg ik mijn vakantietoeslag nog?

Ik ga weg bij de Appie omdat het een on georganiseerden chaos is. Nu ga ik binnenkort in dienst van de Plus bij aanraden van vrienden, maar het salaris nadat ik al weg ben krijg ik vakantietoeslag erbij. Krijg ik dit nog?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
4K
HeerVoldemort
5 jaar geleden
Zit het vakantiegeld bij AH niet al bij het uurloon ingerekend tegenwoordig? Ik dacht van wel namelijk. Bij contracten onder de 20 uur volgens mij. Dan krijg je dus niets meer na je laatste salaris.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat hangt ervanaf. Binnen de supermarktsalarissen komt het ook voor dat een "all in" salaris wordt afgesproken, waarin de vakantietoeslag al is verwerkt. Dit moet je kunnen zien in de CAO of arbeidsovereenkomst.

Als een "gewoon" salaris is overeengekomen, krijg je bij de eindafrekening alsnog de vakantietoeslag uitbetaald over de perioden waarover je die nog niet gehad had.
Had je een all-in salaris dan krijg je uiteraard geen nabetaling van vakantietoeslag omdat deze al in het loon verpakt was.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 04 maart 2019 20:08: tekst
Computoon
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding