wordt mijn man gekort op zijn uitkering van de UWV nu hij is getrouwd?

Mijn man krijgt al jaren een aanvullende uitkering van de UVW op zijn salaris omdat hij voor 35% is afgekeurd, wij zijn een week geleden getrouwd. betekent dit dat hij zal worden gekort op zijn uitkering? ik werk zelf ook fulltime.

Toegevoegd na 12 minuten:
Even voor de duidelijkheid, hij heeft een baan als rij-instructeur, maar omdat hij zijn vorige beroep(waar hij dus een kleine 300euro extra verdiende)niet meer uit kan oefenen omdat hij voor 35% is afgekeurd, krijgt hij die 300 van de UVW.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Huwelijk en samenwoning hebben geen invloed op de UWV uitkering van HET Uwv (tenzij een gedeelte van de uitkering ook diende om op het minimumloonniveau te blijven, dan wordt datgedeelte wel gekort)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De uitkering zelf behoud hij
De aanvulling gaat verloren, tenzij jij zelf geen werk hebt.

op www.waocafe.nl en www.uwv.nl zul je meer info kunnen vinden.

Toen ik ging samen wonen verloor ik mijn aanvulling, wij hadden beiden WAO. De uitkering zelf bleef behouden

Toegevoegd na 46 seconden:
Maar jij werkt, dus ik weet wel zeker dat hij zijn aanvulling zal verliezen.