Hoe lang heb je normaal gesproken vrij voor de centrale examens? (vwo)

Hoe lang heeft men in 6vwo vrij voor de centrale examens? (eindexamens)

Toegevoegd na 1 uur:
Dan bedoel ik dus eigenlijk de tijd die je hebt om voor de examens te leren, Bijv. twee werken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.3K

Antwoorden (1)

Ik snap de vraag niet helemaal, hoe lang voor de examens heb je om te leren? 6 jaar school heb je om voor je examens te leren. ;)

Het is dus aan jou hoe lang je van te voren gaat beginnen met echt 'examen leren'. De een doet dit een week van te voren, een ander al maanden.

Wat je misschien anders bedoeld, is hoe veel 'geen school' je hebt voor de examens. De meeste scholen gaan door tot de laatste week voor het examen, dit kan bestaan uit gewone lessen, of facultatief les (ofwel, les waar een leerlinge mag kiezen of hij er bij wil zijn, of niet). Er zit vaak nog wel een mei-vakantie voor de examens, wat erg handig is voor de leerlingen.

En stel de vraag is: Hoe veel tijd zit er tussen de examen? Dat verschilt aan het aantal vakken dat je hebt!