Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Werken als beveiliger, wat levert het op?

Hallo, ik ben 22 jaar en werk als verkoper in een woon en inrichting winkel, heb diploma van MBO 3 . Ik zie het werken in de winkel niet meer zitten en wil graag iets anders gaan doen. Ik heb gedacht aan beveiliging, ik heb daar helemaal geen ervaring in maar heb hier en daar wat over gelezen. Het spreekt me aan om dat te gaan doen maar ik heb wat vragen over:
Is daar wel vraag naar en zit daar de toekomst in?
Wat zijn daar ongeveer de inkomsten van?
En is dat mogelijk om dat soort opleiding gewoon thuis kunnen volgen zoals bij NTI bv.?
Moet je bepaald conditie hebben?
Tot zo ver ongeveer , en als iemand meer over vertellen heeft dan hoor ik het graag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Om als beveiliger te mogen werken heb je een opleiding op niveau 2 nodig. Dus dat zit wel goed.
Of er vraag naar is, hangt af van de regio waar je wil gaan werken.
Het gemiddelde maandsalaris van een Beveiligingsmedewerker zonder ervaring is 1650 euro netto. (volgens loonwijzer.nl) .

Zie de link voor meer info. Hier staat vast een hoop nuttige info tussen. Alhoewel een aantal dingen wel veranderd zijn tussen 2005 en nu. (zoals bijv. het salaris)

Veel succes !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben jaren beveiliger geweest nu met pensioen
ik heb indertijd de cursus op eigen kosten gehaald ben toen als parttimer naast mijn vaste werk in de weekenden gaan werken bij toen vnv nu securitas , dit bedrijf heeft altijd mensen nodig op 0 uren contract , na bepaalde tijd ga je naar meer uren contract , ligt aan je instelling