Werken als beveiliger, wat levert het op?

Hallo, ik ben 22 jaar en werk als verkoper in een woon en inrichting winkel, heb diploma van MBO 3 . Ik zie het werken in de winkel niet meer zitten en wil graag iets anders gaan doen. Ik heb gedacht aan beveiliging, ik heb daar helemaal geen ervaring in maar heb hier en daar wat over gelezen. Het spreekt me aan om dat te gaan doen maar ik heb wat vragen over:
Is daar wel vraag naar en zit daar de toekomst in?
Wat zijn daar ongeveer de inkomsten van?
En is dat mogelijk om dat soort opleiding gewoon thuis kunnen volgen zoals bij NTI bv.?
Moet je bepaald conditie hebben?
Tot zo ver ongeveer , en als iemand meer over vertellen heeft dan hoor ik het graag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

Om als beveiliger te mogen werken heb je een opleiding op niveau 2 nodig. Dus dat zit wel goed.
Of er vraag naar is, hangt af van de regio waar je wil gaan werken.
Het gemiddelde maandsalaris van een Beveiligingsmedewerker zonder ervaring is 1650 euro netto. (volgens loonwijzer.nl) .

Zie de link voor meer info. Hier staat vast een hoop nuttige info tussen. Alhoewel een aantal dingen wel veranderd zijn tussen 2005 en nu. (zoals bijv. het salaris)

Veel succes !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben jaren beveiliger geweest nu met pensioen
ik heb indertijd de cursus op eigen kosten gehaald ben toen als parttimer naast mijn vaste werk in de weekenden gaan werken bij toen vnv nu securitas , dit bedrijf heeft altijd mensen nodig op 0 uren contract , na bepaalde tijd ga je naar meer uren contract , ligt aan je instelling
je kan daar ongelimiteerd cursussen doen , het bedrijf houd zich keurig aan de cao , dan heb je 2 takken van beveiliging voor beginners, rondrijden in een auto panden afsluiten en meldingen afgaan , en stationering dwz portierswerk, rondes lopen , ontvangen en doorverwijzen gasten , begeleiding op (school of studenten)feesten , open dagen , begeleiding parkeren bij evenementen enz enz , op zich vind ik dat het leukste werk
salaris is voor een starter tussen 1600 en 1700€ daarnaast krijg je ook toe slagen , ma vr na 1800 uur
10% na 2400 uur !5% tot 0800 uur vanaf zaterdag 000 uur tot zondag 2400 30% , dit krijg je ook als parttimer
bij securitas plus noch toeslag als je bhv diploma hebt plus nog kleding vergoeding voor sokken en schoenen , behalve pbm"s (persoonlijke bescherming middelen )uniform en pbm, worden indien nodig verstrekt
Reiniging en vervanging gaat met een pasjes systeem
tot zover wat info voor je
mvrgr fixutmaris
suc6