Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk zonder opleiding of diploma een baan te vinden in de tandtechniek?

Ik ben opzoek naar een nieuwe baan en het liefst in de tandtechniek. Ik heb als tandartsassistente gewerkt maar doe nu liever iets zelf met mijn handen. Ook werk ik iets minder makkelijk aan de stoel door rugklachten (die numover aan het gaan zijn). Dus ben benieuwd of je in die branche ook terecht kunt zonder diploma, op het moment namelijk niet in staat om een opleiding te volgen. Ben bereid intern te leren. Kan wel helaas twee dagen werken. Kan iemand mij misschien ook uitleggen wat voor soort beroepen er binnen de tandtechniek zijn, zoals gipskamer en kroon en brugwerk? En waar je het best op kan letten als je solliciteert ed.....

Heel erg bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ga eerst eens in de leer bij een tandtechnisch lab. er zijn erbij die liever zelf iemand opleiden dan dat ze afgestudeerde aannemen. Die denken vaak dat ze alles al weten en zijn minder flexibel. trek de stoute schoenen aan en vraag eens bij de jou bekende laboratoria!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding