Ontvang je vergoeding als je een eigen winkel start

Mijn moeder en haar vriendin willen een kledingwinkel beginnen, ontvang je daar vergoeding voor en hoeveel is de rente ervan? En krijg je steun van de regering?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Je bedoeld een lening over vergoedingen betaal je geen rente.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vertel je moeder dat ze eens naar een informatie bijeenkomst voor starters van van de Kamer van Koophandel kan gaan.
SimonV
10 jaar geleden
En verdiep je in de kledingbranche. De vooruitzichten zijn somber. http://www.vastgoedmarkt.nl/nieuws/2013/11/12/ING-in-kledingsector-procent-minder-winkelruimte-nodig

Antwoorden (2)

Lees de onderstaande bronnen door, hier wordt alles duidelijk uitgelegd.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je krijgt geen standaard 'vergoeding', maar je kunt wel een lening aanvragen. Steun krijg je ook niet van de regering, je moet zelf je eigen bedrijf opstarten maar de KvK is wel bereid je hiermee te helpen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, je krijgt geen vergoeding, wel kom je in aanmerking voor wat speciale fiscale regelingen en subsidies. Als ondernemer en als starter komt u in aanmerking voor speciale fiscale regelingen. Er zijn ook subsidies waar u als starter in bepaalde situaties gebruik van kunt maken en regelingen voor de financiering van uw onderneming, zoals leningen en starterskrediet.
Regelingen als de startersaftrek en investeringsregelingen kunnen u voordeel opleveren bij uw belastingaangifte:
Zelfstandigenaftrek
Startersaftrek
Startersaftrek bij arbeidsongeschiktheid
Mkb-winstvrijstelling
Investeringsaftrek

Laat je moeder en haar vriendin eens naar de Kamer van koophandel gaan, om informatie in te winnen en een afspraak maken met de belastingdienst. Zodat het duidelijk voor hen is, waar ze recht op hebben.