Vraag over WW-uitkering (zie uitleg)

Mijn contract loopt de 31ste van augustus af. Heb voor de zekerheid een WW-uitkering aangevraagd (al zit ik hier helemaal niet op te wachten!)

Heb zojuist super goed nieuws gekregen dat ik eind van september kan starten bij een bedrijf!

Heb ik dan nog recht op mijn WW-uitkering voor die aantal weken dat ik niet werk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

Je hebt gewoon recht op ww,in de periode dat je die andere baan nog niet hebt.
Mits je aan de eisen voldoet.
Het invullen van de papieren ,is 10 minuten werk.
En als ze weten dat jij eind september voor een nieuwe baas begint dan,hoef je helemaal niet te solliciteren.
Ik vul regelmatig papieren in voor buitenlandse werknemers.die hier na drie maal contractverlenging tijdelijk 3 maanden niet voor hun baas mogen werken.
Tijdens deze periode hoeven deze mensen ook niet te solliciteren,omdat als hun 3 maanden erop zitten ze gewoon weer opnieuw bij hun oude baas kunnen beginnen.
Deze regel wordt hier veel toegepast,zo krijgen deze mensen nooit een vast contract.
Maar wordt het iedere keer verlengd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja normaal gesproken heb je daar recht op.
Of je moet nog vrije dagen hebben opgebouwd die nog opgenomen kunnen worden.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Per 31 augustus loopt het contract af, als er sprake zou zijn van nog opgebouwde vakantiedagen, dan worden die uitbetaald.
ronron1212
13 jaar geleden
Dat klopt over die dagen heb je geen recht op ww
je hebt hier zeker recht op alleen moet je bereid zijn om de hele papierhandel in te vullen en ook beschikbaar zijn voor ander werk in die maand (in theorie)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja,als je aan de weken eis (De wekeneis houdt in dat je in de periode van 36 weken onmiddellijk voor je werkloosheid ten minste 26 weken als werknemer hebt gewerkt. Een week telt al mee zodra je op één dag in die week hebt gewerkt) voldoet,dan heb je voor die weken waarin je geen werk hebt gewoon recht op een ww uitkering.
Je zit immers vanaf eind augustus tot eind september zonder werk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, je hebt recht op een ww uitkering, je bent wel erg laat, maar ik zou het maar aanvragen. Let op! Je moet in Nederland een uitkering of een ander inkomen hebben om verzekerd te zijn. Ook ben je belastingplichtig. Succes met je nieuwe baan!

Toegevoegd na 1 minuut:
Inderdaad je moet wel aan de wekeneis voldoen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou, dat weet ik zonet nog niet, want je werkgever of uitkeringsinstantie betalen ook een gedeelte premie. vraag het anders na bij je sociale dienst in je gemeente. maar waarom heb je een ww uitkering geweigerd?
Ha, dat Geluk;

Omdat je al een andere baan hebt aangenomen zal een jobcoach die een beetje meedenkt bij het UWV je voor de tussentijd vrijstellen van de sollicitatieplicht en heb je in feite dus gewoon een maandje extra vrij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar hou er wel rekening mee dat je nog geen ww ontvangt in de eerste weken van september dat kan wel eens half oktober worden, maar je moet het wel aanmelden het is toch zonde.