Hoe ziet een werkdag van een commando eruit?

Ik heb een profielwerkstuk gemaakt over de commando's. Nu ben ik nagenoeg klaar en ken ik alle ins en outs van missies in heden en nu, maar nu rest mij de vraag hoe ziet een ''normale'' werkdag van een commando eruit. Hierbij doel ik op de dagen dat zij niet op missie zijn maar op de kazerne zitten. Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen bij voorbaat dank.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7K
anneliez
10 jaar geleden
Heb je al met een echte commando gesproken? Zo niet, probeer dat eens, die kunnen je er alles over vertellen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
beetje trainen misschien,,,, kazerne bezemen...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
flauwe grappen uithalen, biertje drinken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee hapap en Joan.
Dat geldt voor normale militairen misschien.
Maar niet voor Commando's.

Antwoorden (3)

Mijn partner is oud commando. Hij zei dat als ze op de kazerne zaten, zij de dag begonnen met 5 kilometer hardlopen, voor het ontbijt. Maar, zei hij erbij, dat is erg lang geleden (dik de vorige eeuw) en dat is misschien allang veranderd. Meer wilde hij er niet over zeggen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn zoon is oud-commando.
Nadat de opleidingen zijn afgerond, blijf je de rest van je loopbaan als Commando diverse cursussen en opleidingen volgen om je kennis en vaardigheden bij te houden of verder uit te breiden. Mijn zoon was sniper. Dus heel veel schietoefeningen waarbij hij onzichtbaar moest blijven. Hele dagen op een dak liggen om te observeren....Heel veel trainingen in voortbewegen over "normaal terrein", zonder gezien te worden. Dat blijft allemaal.
Heel veel lichamelijke trainingen. Dingen als parachutespringen van extreme hoogten, helikopterinzetbaarheid, contraterreur en medische hulpverlening.........daar ben je nooit over uitgeleerd.
En toch vond hij het, na vier missies, hier in Nederland maar saai worden en slecht betaald bovendien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zojuist gevraagd aan een Commando:
De normale dag voor een commando in de kazerne bestaat uit het uitvoeren van zijn functie, kan van alles zijn, van opleidingen geven tot administratief werk, maar daarnaast veel zware oefeningen. Het blijft een eis om in top conditie te blijven, maar verder heb je natuurlijk ook gewoon je werk dat je moet doen, soms is dat gewoon net als een normale ambtenaar 8 uur achter een bureau zitten.

Toegevoegd na 7 minuten:
Op deze site staat nog wat je de rest van je loopbaan doet, als je de studie hebt afgerond.
Je kunt voor een specialisatie kiezen en die dient dan ook bijgehouden te worden.