is mijn loon niet te laag bij supercoop?

Ik heb vandaag een contract gekregen waarin staat dat ik 4uur per week mag werken en 3,80 per uur bruto verdien en ik ben 16 jaar en wil net beginnen met werken bij de supercoop, ik heb de uren niet zelf gekozen vind het erg laag want vrienden van mij werken meer uren op zelfde leeftijd. 50,- per maand netto vind ik erg laag heeft dit iets met proeftijd te maken dat ik mijn uren niet meer kan maken want vind dit erg laag

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
15.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee. is een mooi loon.
http://www.minimumloon.nl/
En verschil tussen brutto en netto zal niet zo groot zijn voor jou.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is loon is inderdaad ok, maar die 4 uur per week zijn een beetje weinig. Blijkbaar hebben ze niet dringend meer werknemers nodig..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of behoefte aan flexibiliteit.

Antwoorden (4)

Je zult eigenlijk 5, 88 € netto moeten krijgen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waar haal je dat vandaan? Als je héél veel geluk verdien je dat.
Ik ben 19 en verdien ongeveer 4,67 per uur. Bovendien, als het goed gaat kun je misschien wel meer uren gaan werken, en dan loopt het toch sneller op dan je denkt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moest eens weten wat ik zou WILLEN krijgen.
Maar ja, het MOET helaas niet.
http://www.minimumloon.nl/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met 17 jaar verdien je als vakkenvuller rond de € 4,50 netto.
De werkgever mag zelf het te aantal te werken uren bepalen. Maar moet zich wel aan het minimunloon voor jouw leeftijd houden. Dus de uren kun je weinig aan doen, het loon wel! Hier de bruto bedragen 2014:

leeftijd per maand per week per dag
23 jaar en ouder € 1.485,60 € 342,85 € 68,57
22 jaar € 1.262,75 € 291,40 € 58,28
21 jaar € 1.077,05 € 248,55 € 49,71
20 jaar € 913,65 € 210,85 € 42,17
19 jaar € 779,95 € 180,00 € 36.00
18 jaar € 675,95 € 156,00 € 31,20
17 jaar € 586,80 € 135,45 € 27,09
16 jaar € 512,55 € 118,30 € 23,66
15 jaar € 445,70 € 102,85 € 20,57

Je hebt niet aangegeven hoe je deze uren werkt (4 uur per dag, 1x in de week?) maar dit kun je zelf berekenen. Mocht dit niet kloppen, kun je je werkgever hiermee confronteren. Meer informatie kun je vinden in de link. Succes en werkse ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe kan hij wat aan zijn loon?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou dat staat er.. De werkgever confronteren met het feit dat deze zich niet aan de afspraken (wet) houdt. Als de werkgever dit niet oplost, staat er bij de genoemde bron welke stappen je kunt ondernemen hier wat aan te doen. Duimpje omhoog wordt gewaardeerd..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3,80 per uur voor een 16 jarige is meer dan minimum. (2,96)
Je verdient al meer dan het minimumloon, dus als ik jou was zou ik in mijn handen knijpen. 3,80 per uur is een zeer net loon voor iemand van 16. En je moet er natuurlijk ook rekening mee houden dat je brutoloon gelijk is aan je nettoloon, aangezien je er geen belasting over betaalt.

Als je er langer werkt zal je ook meer gaan verdienen en als je 60 euro per maand te weinig vindt, dan moet je gewoon meer gaan werken.

Minimumloon per uur

Leeftijd en minimum uurloon
Bent u 15 jaar oud dan is uw minimumloon per uur € 2.56
Bent u 16 jaar oud dan is uw minimumloon per uur € 2.94
Bent u 17 jaar oud dan is uw minimumloon per uur € 3.37
Bent u 18 jaar oud dan is uw minimumloon per uur € 3.88
Bent u 19 jaar oud dan is uw minimumloon per uur € 4.48
Bent u 20 jaar oud dan is uw minimumloon per uur € 5.24
Bent u 21 jaar oud dan is uw minimumloon per uur € 6.18
Bent u 22 jaar oud dan is uw minimumloon per uur € 7.25
Bent u 23 jaar en ouder dan is uw minimumloon per uur € 8.53

Minimumloon 2014
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik werk ook bij de Coop en ben 16 jaar. Er staat in je contract dat je minimaal 4 uur per week moet werken (in mijn geval zo), en met het loon moet je blij zijn is vrij hoog.